5 046 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Extra långa kabelkanaler.
Sida 1 av 2
Hejsan. Finns det nån som vet vart jag kan få tag på lite extra långa kabelkanaler. Har försökt goggla men hittar inte på nåt bra direkt, alla jag sett är för små på ett eller annat sätt och ute i handeln hittar jag ingen som är längre än 2000 mm.
Måtten jag är ute efter är.
B100*D40*3000mm. Bredden och djupet är ett måste för att passa in och längden får inte understiga 3000mm men det gör inget om den är längre. Man kanske måste höra av sig till tillverkarna direkt och få det ordnat i sämsta fall.
Måtten jag är ute efter är.
B100*D40*3000mm. Bredden och djupet är ett måste för att passa in och längden får inte understiga 3000mm men det gör inget om den är längre. Man kanske måste höra av sig till tillverkarna direkt och få det ordnat i sämsta fall.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Thorsmans är 2500 mm men har inte sett längre.
Om man lägger skarvar på kanal och lock på olika ställen brukar det se ganska bra ut.
Protte
Om man lägger skarvar på kanal och lock på olika ställen brukar det se ganska bra ut.
Protte
Precis, förskjuta skarvarna är viktigt, och se till att kapa rakt och snyggt och grada.
Skarvar man lock så ska det helst vara de fabrikskapade ändarna man skarvar, de ändar som man kapat själv är det bäst att använda i hörnen.
Skarvar man lock så ska det helst vara de fabrikskapade ändarna man skarvar, de ändar som man kapat själv är det bäst att använda i hörnen.
Jodå jag har förskjutit locket över skarvarna och gjort så snyggt de går men går och stör mig på det ändå. Så skulle väldigt gärna vilka hitta några som är 3 m.
Har tittat på thorsmans produkter och hittat några saker jag tror kan fungera. Vet du vart man kan få tag på dessa saker. När jag söker efter dem kommer bara fdf:er upp där jag förvisso har hittat det jag är ute efter och fått alla typ och art nr men hittar ingenstans där man kan beställa dem. Söker man på beställning av dessa material kommer bara sidor som bygghemma och bauhaus upp. Men deras utbud av thorsmans produkter är inte desamma som jag letar efter. De har bara små kanaler.prototypen skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ska du ha uttag i kanalen så är det egentligen en fönsterbänkskanal du skull haft.
Thorsmans säljs av ALLA elgrossister 100 x 40 är en rätt vanlig kanal.
Kan om jag kommer ihåg det ta E nummer, ska iväg och köpa lite andra kanaler efter lunch.
Protte
Thorsmans säljs av ALLA elgrossister 100 x 40 är en rätt vanlig kanal.
Kan om jag kommer ihåg det ta E nummer, ska iväg och köpa lite andra kanaler efter lunch.
Protte
[h=2]E-1161400[/h]Men den är bara 2,5 m...man får nog beställa på artnr om man ska ha andra längder...
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är precis den jag är ute efter. Med F80 fronten och en massa annat lull. Vart tusan hittade du där du kunde beställa den?Enk Projektet skrev:
Har hittat alla saker jag vill ha med alla tillhörande E-nummer i thorsmans egen pdf.
Jag är ingen företagare, så alla grossister kanske inte säljer till mig som privatperson?