Byggahus.se
Hej,

Hoppas på hjälp med detta problem.


Har några apparatdosor från bauhaus som sitter lite för djupt så dosskruven inte räcker ut.
Eluttag installation på vägg, grönt installationsdosa, vitt kabelskyddsrör, grå bakgrund, renoveringsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen vägguttagshållning med synliga elledningar och färgglada kablar inne i vägg. Installationsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade hoppats att det skulle gå att köpa några längre M3 skruvar. Men det är en annan gänga som ni ser på skruvbilden. Den övre skruven är från bauhaus-dosan.
Två skruvar och en skruvmejsel på ett otydligt bakgrund, bilden är suddig och mörk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Frågade bauhaus om de hade längre skruvar till deras apparatdosor till försäljning, men tyvärr. Fick detta svar över chatt:


Vi har kollat med lev och längre skruvar finns inte och det finns en anledning till det. det är inte godkänt ur säkerhetsperspektiv. om ni skall ha längre skruv måste han ha annan dosa som är godkänt för detta.


Som ni ser är ju dosorna monterad och lite svåra/trista att byta minst sagt. Så jag måste nog satsa på att ändå hitta lite längre skruvar.


Jag har några andra dosor av denna typ och testade en skruv från den, den undre skruven på skruvbilden. Men märker att den inte heller passar i bauhaus-dosan. Så stigningen på skruvarna verkar de sett till är unika. Suck.
Ett hål i väggen med en grön plastkåpa synlig genom öppningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det borde gå att tvinga in en snarlik skruv även om det går trögt. Men det är ju inte topnotch minst sagt.

Vet någon om och var man kan få tag på lämpliga skruv?


Mvh

Fredrik

PS bauhaus-dosan är denna:
https://www.bauhaus.se/apparatdosa-...UHRHb21WzO6nFZzLqtS271FG-efBXWwQaAvDSEALw_wcB
 
  • Gilla
Jakobk
  • Laddar…
Hur många behöver du. Ge mig ett PM
 
Eller dessa ;)
 
  • En skruv med rundat huvud och gängad kropp visas på en webbutik med tillhörande produktinformation och pris.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
zarkov zarkov skrev:
Eller dessa ;)
Hej,
Enormt tack för svaren, detta problem har jag haft lite ont i magen för. Jag ska förbi bauhaus imorgon kväll, tar med mig mejsel och en urskruvad skruv för att jämföra. Blir det strul där så skickar jag dig ett PM jonaserik. (Jag har två dosor, så totalt fjuttiga 4st skruvar behöver jag ju bara).
Enormt tack för er hjälp!
 
Billigt på varuhuset, men 10 st. Kolla andra skruvar med, det går med nästan vad som helst bara tjockleken stämmer. Sen med att skicka några skruvar i brev , blir kanske lika dyrt som 10 st
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.