I
Hej!

Jag kröp upp på vinden på vårat ny-gamla hus (byggt 2005).
Vi har högt i tak i vardagsrummet och från vinden sett så ser det ut enl nedan bilder.

Min fråga:

Det ligger lösull på det "vanliga" taket, där det är förhöjt så misstänker jag att det ligger isolering under skivorna (i rött). Skulle det skada att trycka in extra isolering (med papp på) i facken ovanför träskivorna?
 
  • Takbjälkar och isolering i ett vindutrymme med synliga spottar och kablage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vind med öppna sparrar, isolering och en spotlight, röda markeringar visar måtten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det skadar inte, men om det är ett tjockt lager innan gör det väldigt lite nytta med 45-90mm extra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.