Om du menar SSID så lägger den till _plus efter "original" SSIDblackarrow skrev:
Och den lyssnar på 2,4Ghz och skickar ut på 2,4Ghz på. …_EXT, _RP eller något sånt?
förslag 1
Flytta den längre bort om det blir närmre (ASUS) routern,
ju färre golv eller väggar ju bättre,
mät upp / verifiera god mottagning
Dra kabel till pannrum, sätt upp AP
Hittade inte någon inställning för AP i linksys demo GUI för WRT54GS
förslag 2
Använd WRT54G lådan till din HA
Surfade hela dagen igår via wrt och kan inte se att det ska vara nån nackdel att sätta upp den med eget SSID?
Får nog bli så att den får bli dedikerad till HA och Shelly, då blir det minimalt med trafik och inga enheter som hoppar in och ut.
Sen kan jag även få Rpi trådad men den har rullat på bra med wifi
Eget SSID är bättre. Då styrd du och risken Shelly hamnar på fel SSID/WLAN (pga något tillfälligt, du flyttar spänningsmatningen) försvinner. Wi-Fi prylar brukar fastna på fel om de flyttas över tillfälligt.
Hur gick det med linksys routern som AP?
Klicka här för att svara