Monteringsanvisning, fanns det med?
Annars, (högst troligt), gör så här:
- Borra hålet så att dom precis går in utan större motstånd
- Skruva ihop dom som till höger på bilden
- Slå in dom (med materialet som ska fästas under "brickan"
- Dra fast bulten, då kommer expanderbrickan som bulten är fäst i nederst att expandera och expandern fastnar i betongen.
Annars, (högst troligt), gör så här:
- Borra hålet så att dom precis går in utan större motstånd
- Skruva ihop dom som till höger på bilden
- Slå in dom (med materialet som ska fästas under "brickan"
- Dra fast bulten, då kommer expanderbrickan som bulten är fäst i nederst att expandera och expandern fastnar i betongen.
Fixk inte med monteringshänvisningar.
Jag borrade igenom taket och redan efter 2cm kom jag till tomrum. Verkar vara ganska djupt innan nästa del börjar som jag antar är innan grannens golv.
Hur göra nu?
Ai säger att jag ska leta fästelement avsedd för håldäck, snarare än ett vanligt ankare för massiv betong.
Jag borrade igenom taket och redan efter 2cm kom jag till tomrum. Verkar vara ganska djupt innan nästa del börjar som jag antar är innan grannens golv.
Hur göra nu?
Ai säger att jag ska leta fästelement avsedd för håldäck, snarare än ett vanligt ankare för massiv betong.
Vad ska jag ha?
Såg i din tag att det nog rör sig om romerska ringar. De måste sitta rejält! Hade det varit tjock betong i taket så hade de grejer du visar varit vettiga. Nu verkar det ju vara någon form av uppreglat tak (eventuellt med puts som du misstog för betong?). Det taket i sig håller aldrig att fästa i. Du måste hitta någon form av balk ovanför taket och fästa i den.
Ska inte gymnastisera. Bara hålla i dem när jag står vid datorn. Ibland hänga lite för att räta ut ryggen
Det är synd att kameran inte ännu är uppfunnen, annars hade du kunnat ta bild på hålet du gjort för att hjälpa trådens skribenter bedöma vad för sorts upphängning du behöver.