jaa precis, men på ena långsidan är det förankrat i en gammal platta (troligen utan isolering) så där kommer det inte sjunka något... jag drog en egen slutsats om att det sjunker 1 cm efter andra långsidan...

jag ska hem och köra upp med grävarn på plattan å se om det håller... kanske lämna den i ena hörnet och se om det håller... 5 tonnare...

Hur länge sedan är det gjutet, börja banka på med grävare för en inte färdighärdad platta är kanske inte är så smart. Med tjockleken på den plattan så fördelas trycket över HELA ytan, den plattan böjer sig inte nämnvärt om den får härda.

Det är ju dumt att ställa grävaren i ena hörnet, det är ju inte en realistisk belastning.

Protte

hösten 2013 gjöts plattan... skulle bygga garage 2014 men fick sanera hussvamp istället :( allt skit verkar drabba mig....

så plattan bör ha brunnit klart i alla fall.

men om jag senare vill meka med grävaren i garaget så kommer den stå någonstans... alltså en liknande belastning.

låter bra att tjockleken på plattan verkar hålla bra :thumbup:

Men då ställer du nog grävaren mera mitt på plattan.
Tror plattan håller även om den är fulltankad.

Protte

Ja jag menade inte alldeles på hörnet.. Jag har ju murat upp ett varv leca å så:)

Tur för tanken rymmer nog 30 liter:)

Återigen tack!

nu har jag murat upp en syll runtom och reglat upp väggar = lite tyngd runt om...
nu känns inte lika tydliga vibrationer när man tex hoppar på plattan... det kanske blev lite mer tryck eller något runt plattan så den blir mera "stilla"

fast betong är ju mycket tyngre än regelvirke... så det kanske bara är en inbillning...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.