BirgitS BirgitS skrev:
Jag har haft gasspis och tycker verkligen inte att det var svårt att ställa in lagom mycket värme på den.
Så klart för det finns ju bara en spis en sorts gas? Olika tryck olika gas olika nålar i spisen många olika faktorer spelar in tro mig

M maria01 skrev:
bränare menar du?
Ja precis

L LoTiX skrev:
Ja precis
Dom funkar mer som backup vid strömavbrott vett många engelsmän som har en aga Range men bara har dom som värme källa det stora delen av vardagens matlagning sker på vanlig el

M maria01 skrev:
Dom funkar mer som backup vid strömavbrott vett många engelsmän som har en aga Range men bara har dom som värme källa det stora delen av vardagens matlagning sker på vanlig el
Men för 86000? :) De har inte mer kostnadseffektiva värmekällor att montera för det priset?

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om man vill ha induktion utan touchkontrol så kostar det :D
Svårt att tolka smileyn, men induktion med vred är ofta något dyrare ja. Minns jag rätt så gav jag 14K för en sån spis för ett tag sedan. Värt varenda krona för den smidigare hanteringen.

Hep Hep skrev:
Svårt att tolka smileyn, men induktion med vred är ofta något dyrare ja. Minns jag rätt så gav jag 14K för en sån spis för ett tag sedan. Värt varenda krona för den smidigare hanteringen.
Jag tycker det är mycket bättre med fysiska vred än touch. 14k låter billigt dock, men kanske hänt lite på marknaden

L LoTiX skrev:
Men för 86000? :) De har inte mer kostnadseffektiva värmekällor att montera för det priset?
Är ju en status sak med

när svenskar tycker det är dyrt med visa saker i andra länder är det konstigt att i Sverige att ett genomsnitts badrum går på 250000 så skakar folk i andra länder på huvudet och frågar om det är gjort i guld

M maria01 skrev:
...frågar om det är gjort i guld
Nej, det är gjort av försäkringsbolag.

• Haha
  • Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Kul att hitta Lofra! Vi har letat efter en spis med induktion och vred. Någon som har tips på fler märken som inte kostar mycket mer än 20? Gärna mindre ;)

Fast det kanske är priset man får betala om man inte vill ha en spis som ser ut som en studentlägenhetsspis....

Vi köpte en ny restaurangspis med ugn (60x60) för hemmet, gas på flaska.
19 kw för 20.000. Många finspisar har gjutjärnsplattor som först skall värmas upp. I ett hushåll skall man ha en enkel spis som ger mycket värme, Den skall sakna lull-lull, tycker jag. Det är ett arbetsredskap inte ett smycke.
På den tid vi hade restaurang hade vi en Molteni jättespis på 2 meter. 8 gaslågor, i övrigt ytters enkel.
Den kostade på grund av sin enkelhet bara 22.000. Lätt att hålla ren.
Mitt förslag, köp en häll utan ugn och ha en vanlig inbyggnadsugn.
19 KW är lite onödigt mycket det räcker bra med 14KW.
Nu kanske någon tycker att en 86.000-kronors-spis är vacker och motiverar sina pengar?
Skall då verkligen allt vara vackert? Om allt skriker titta på mig så blir det dishamoni.
Ett vackert kök är vackert nog. Det mår bra av en neutral spis.
Bild på spis som kostar 12000 inkl moms
Enkel restaurangspis med fyra brännare och ingen dekoration, för hemmabruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En film som visar vår spis 3:11 in i filmen

Redigerat:
  • Gilla
PeterFalun och 1 till
  • Laddar…
Vi håller på och ska renovera köket och tittar på olika alternativ för 90cm bred spis med induktion, och det som förvånar mig är att alla dessa exklusiva märken har helt kassa omdömen? Finns det BRA spisar som är breda och med induktion?

stefancrs stefancrs skrev:
Vi håller på och ska renovera köket och tittar på olika alternativ för 90cm bred spis med induktion, och det som förvånar mig är att alla dessa exklusiva märken har helt kassa omdömen? Finns det BRA spisar som är breda och med induktion?
kolla på proffs modeller

M maria01 skrev:
kolla på proffs modeller
Tips?

Vi renoverar och har köpt en Falcon spis 90 bred. men ännu inte installerad och fått förseningsbesked Köket verkar bli klart före att spisen kommer trots att vi beställde i höstas.

• Ledsen
stefancrs
  • Laddar…
stefancrs stefancrs skrev:
Tips?
sök på commercial induction range dom flesta märken har proffs modeller med

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.