Läste just om EXK, vars existens totalt undgått mej, i annan tråd. Någon som har erfarenhet av att jobba med den? Fördelar, nackdelar?

blev också nyfiken, hur ser en sån ut?? vad är det innanför manteln?
är den lika styv som EKRK och saknar biledare så är det ju positivt.

Det är pex isolering presis som i N1XV. Den är tunnare än ekk light och styvare men inte lika styv som kulo men det går att få det hyfsat snyggt iaf.

Mikael_L
mycke_nu skrev:
Läste just om EXK, vars existens totalt undgått mej,
Ja precis, undgått mig med, finns ju inte på Biltema ! :D

Ni som är riktigt nyfikna, åk till en el-grossist och känn på den.

Nja, den är inte lika bra som EKRK men bättre än EKK när man ska klammra den.

Svårt att klammra den längre sträckor.

Kommer säkert bättre EXK med åren.

Ska genast beställas och provas :)

Har alltid EXK hemma, håller med föregående att den är bättre än ekk men inte lika bra som ekrk. Med enbent Letti på golvsocklar funkar det ok, lite tätare klamring kanske, och så slipper man knöla med biledare.

Glömde att den ska dessutom vara UV-beständig(-are än EKK).

På databladet (EXK-Light) som det länkas till står att "Ledarisolationen ska skyddas mot UV-ljus"

Rikard Ågren skrev:
På databladet (EXK-Light) som det länkas till står att "Ledarisolationen ska skyddas mot UV-ljus"
Man ska undvika att använda genomskinliga kopplingsdosor. ;)

Men det som är så snyggt, jag har en gammal genomskinlig Mac och det är så chickt.

Protte

Mikael_L
Hoppas dom inte har kopplat med EXK invändigt i den då ... :D

Jag var just och klämde och kände på denna kabel. Fördelen är ju att den är jättesmal! Fast den jag kände på heter EXQ. Antar att de är samma fast halogenfri? 5g2,5 var lika smal som en EKLK 3g1,5!!! Dom hade även någon ny som jag inte minns vad den hette.. XMJ eller nåt sånt. vit kabel med FK ledare och skärm. fanns i 4x6/6 som var smal som en EKLK 5g2,5 typ..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.