Som rubriken lyder. Finns det excenterchuck som passar till festools 10.8v modeller som TXS och CXS? Som den här tex. Tydligen passar just den där bara de större modellerna.

Excenterchuck för borrskruvdragare märkt med "FESTOOL DRC 18/4" på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nej, men eftersom hela huset är så mycket mindre kommer man åtminstone närmare än med de stora utan excenterchucken.

Jo förstår, men det skulle vara bättre med en excenterchuck. Märkte det när jag borrade och skruvade fast täckplåten till köksfläkten. Huset skrapade smått i väggen, och fick vinkla lite snett.

Tyvärr finns det inte. Däremot är en lång bitshållare (där det får plats) ofta ett bra sätt att komma bättre till i hörn etc.

Daniel_N skrev:
Tyvärr finns det inte. Däremot är en lång bitshållare (där det får plats) ofta ett bra sätt att komma bättre till i hörn etc.
Synd.
Kanske blir det en sådan i framtiden, ifall många hört av sig till Festool och önskat.
Ska nog maila och fråga lite..
Tack för det långa bitshållarstipset annars

Mitt bästa tips är att använda vinkel chucken, den bygger inte så mkt. Tillsammans med en lång bitshållare till och med...
En Festool borrskruvdragare med en vinkelchuck och lång bitshållare vid sidan.

• En rätvinklig chuck överst och en lång bitshållare under, båda verktygstillbehör för borrning.
Redigerat:
Om det är ditt bästa tips tolkar iaf jag det som att det är Festools tips också. ;)

• Gilla
Masses
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.