Hej
Vi har en 4-vägsshunt som styrs av en evr m80 (alltså en shuntmotor samt en styrning till denna). När jag stängde av värmen i våras ställde jag reglerenheten på 0. (Övriga alternativ är symboler, sol, måne och klocka). Nu när jag drog igång värmen igår ställde jag den på klockan men märkte till min förskräckelse att räkneverket (timern) inte rullade.
Har ni några tips om vad som kan gått fel?
Vi har en 4-vägsshunt som styrs av en evr m80 (alltså en shuntmotor samt en styrning till denna). När jag stängde av värmen i våras ställde jag reglerenheten på 0. (Övriga alternativ är symboler, sol, måne och klocka). Nu när jag drog igång värmen igår ställde jag den på klockan men märkte till min förskräckelse att räkneverket (timern) inte rullade.
Har ni några tips om vad som kan gått fel?
Redigerat:
Det vanliga verkar vara att plasten torkar och sedan spricker kuggarna, åtminstone på vanliga tidur.
Du kan utan svårigheter plocka av klockan och kontrollera det. Var bara försiktig när du plockar isär den, delarna brukar flyga åt alla håll om man inte är försiktig.
Du kan utan svårigheter plocka av klockan och kontrollera det. Var bara försiktig när du plockar isär den, delarna brukar flyga åt alla håll om man inte är försiktig.
Detta låter vettigt. Om det visar sig att du har rätt... Kan man då stoppa i vilket tidur som helst?Indus skrev:
Tack för svaret
Klicka här för att svara

