14 826 läst ·
19 svar
15k läst
19 svar
Eventuell asbest i innertak
Moderator
· Stockholm
· 57 789 inlägg
Lyckas du få bort spikarna utan spräcka plattorna så är det nog lite overkill att svabba.
i praktiken kan du nog mala ned skivorna utan skydd, så länge du inte gör det dagligen i några år. Men risken är inte noll, även om den är liten. Så det vore en onödig risk att inte ta till enklare skyddsåtgärder.
i praktiken kan du nog mala ned skivorna utan skydd, så länge du inte gör det dagligen i några år. Men risken är inte noll, även om den är liten. Så det vore en onödig risk att inte ta till enklare skyddsåtgärder.
Nu har jag tagit bort alla skivor som jag kom åt. Status är att det dammade i stort sett ingenting. Det lilla damm som uppkom kom från att jag bröt skivorna för att få plats med dem i två lager plast som är regeln (i Stockholm).
Rummet är sopat och ska köra en tvätt och dammsugsvända imorgon och sen är tanken att komma ikapp med det jag egentligen skulle göra ♂️
Rummet är sopat och ska köra en tvätt och dammsugsvända imorgon och sen är tanken att komma ikapp med det jag egentligen skulle göra ♂️
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 inlägg
Använd inte hushållsdammsugaren till att sanera asbest bara...mattssok skrev:
Nu har jag tagit bort alla skivor som jag kom åt. Status är att det dammade i stort sett ingenting. Det lilla damm som uppkom kom från att jag bröt skivorna för att få plats med dem i två lager plast som är regeln (i Stockholm).
Rummet är sopat och ska köra en tvätt och dammsugsvända imorgon och sen är tanken att komma ikapp med det jag egentligen skulle göra ♂️
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
