Jag håller på att bygga uterum på ett befintligt tralldäck och försöker förstå hur man bäst kan åstadkomma enkel isolering av golvet. Tralldäcket ligger ca 50 cm ovan mark så jag har alla möjligheter att ta mig in under. Konstruktionen består av bärlinor på betongplintar, reglar och trall. Jag har inte tänkt att värma uterummet utan bara försöka undvika den värsta kylan underifrån. Någon som har tips på hur man enklast kan göra?
Bonusfråga: Kan man lägga ett lager extra trall, fast på tvärsen, inne i uterummet? Tanken är att slippa slå sönder tårna i rälsen till skjutdörrarna. Skapar det någon form av fuktproblem på undersidan?
Det viktigaste är att det är helt vindtätt, det är kalldrag som känns värst om man sitter i ett annars varmt och skönt uterum.
50cm är ju inte jättemycket att jobba på, men om du kommer åt underifrån så kan du trycka upp cellplast mellan reglarna och sedan skruva dit en list på regeln som håller kvar cellplasten. Sedan häfta fast vindpapp på reglarna så att det täcker hela uterummet underifrån.
Är det för bökigt att få dit cellplast så kör på bara vindpapp.
Bonusfråga: Ja det ska inte vara nåt problem. Men å andra sidan så tror jag inte att du kommer att slå i tårna speciellt ofta, hur ofta slår du i tårna i trösklar inne?