2 637 läst ·
14 svar
3k läst
14 svar
Ett nytt ord i svenskan
Hahaha
Rent logiskt vore det ju ett lämpligt ord
Rent logiskt vore det ju ett lämpligt ord
detta låter ju onekligen intressantgunric skrev:
I vilken sammanhang får man till en fisdimma???
För övrigt anser jag att hen är för politiskt laddat för att bli ett normalt ord, förstår inte hur folk skall bli glada av att bli kallade för hönor..
Sen har vissa tidningar fått dille på att använda hen i tid och otid, även där man i meningen innan har skrivit han eller hon och sen bytt till hen.
För att det inte skall bli alldeles OT så ställer jag mig lite kluven till idnappning.. finns ju redan som sagt identitetsstöld. även om det är lite krångligare att uttala.
Precis. Och det måste väl vara nära besläktat med urkundsförfalskning. http://sv.wikipedia.org/wiki/UrkundsförfalskningAnaii skrev:
Ledsen, men tumme ner för idnappning. Associerar som tidigare påtalats om fiske.
Nya svenska ord för jag upp hela tiden på skärmen, de är t.o.m understrukna med rött.
Klicka här för att svara