Jag står inför ett dilemma, och skulle vilja ha lite input.
Jag tänkte köpa en excenterslip, men är även i behov av en ordentlig sticksåg.

Jag har kommit fram till att jag har råd med ett av följande två alternativ:

A) Köpa en Bosch Gex 150 Turbo, eller en Rotex 125
B) Köpa en Bosch Gex 125-150 AVE och en Bosch GST 135 CE

Tanken med slipen är att slipa bord, utemöbler, trä vid snickeriarbeten och renoveringar etc.
Hur nödvändigt är det aggressiva läget?

Så, vad tycker ni?
 
Börja du med alt b, när du en gång i framtiden känner att du behöver mer klös i slipningen så satsa på en turboexenter av något slag.
 
Tack för stödet, Nimajneb! :)
Nu är alternativ B beställt från Deutchland.
 
Köp en PMF 180 E så kan du både såga och slipa.

Inte så seriöst menat
Protte
 
jo har provat rotex:en och blev grymt besviken...tror du gjort ett bra köp!
/
M
 
degas skrev:
Tack för stödet, Nimajneb! :)
Nu är alternativ B beställt från Deutchland.
Ett svar och knappt tre timmar senare och sakerna är redan beställda.d^_^b Du var mig en lättövertygad varelse! Tänk om min fru var som du...

Håller för övrigt med Nimajneb. Har själv båda maskinerna och dom är helt klart värda sina pengar.
 
Hehe
Jag hade funderat ett tag, och behövde bara en knuff i rätt riktning. :D
 
degas skrev:
Tack för stödet, Nimajneb! :)
Nu är alternativ B beställt från Deutchland.
Då kanske jag kan få vara så lat att jag frågar dig var du beställde ifrån? Är inne på att köpa en Gex 125-150 och antar att du har gjort grovjobbet med att leta upp var de är billigast.

Eller så kanske det är någon annan som vet?
 
Jag beställde från Seltmann.
 
Hur mycket kostar det att få hit dem från Tyskland?
 
Om du menar frakten, så är den på 15€.
 
Fick grejerna idag.
Har testat slipen, och den funkar verkligen bra!
Jag är mycket nöjd. :)
 
Hallå
Jag är ute efter en excenterslip och är lite rådvill. Jag är sugen på 125-150 Boschen men undrar om den är klumpig. Den väger väl i vart fall 1 kg mer än enhandssliparma med 125-platta. Hur känns handhavandet på d 125-150?
 
Känns grymt bra, måste jag säga.
Har inget direkt att jämföra med, men jag tycker inte att den känns nämnvärt klumpig.
Vibrationsdämpningen fungerar också kanon.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.