1 622 läst ·
13 svar
2k läst
13 svar
Ett excentriskt dilemma
Jag står inför ett dilemma, och skulle vilja ha lite input.
Jag tänkte köpa en excenterslip, men är även i behov av en ordentlig sticksåg.
Jag har kommit fram till att jag har råd med ett av följande två alternativ:
A) Köpa en Bosch Gex 150 Turbo, eller en Rotex 125
B) Köpa en Bosch Gex 125-150 AVE och en Bosch GST 135 CE
Tanken med slipen är att slipa bord, utemöbler, trä vid snickeriarbeten och renoveringar etc.
Hur nödvändigt är det aggressiva läget?
Så, vad tycker ni?
Jag tänkte köpa en excenterslip, men är även i behov av en ordentlig sticksåg.
Jag har kommit fram till att jag har råd med ett av följande två alternativ:
A) Köpa en Bosch Gex 150 Turbo, eller en Rotex 125
B) Köpa en Bosch Gex 125-150 AVE och en Bosch GST 135 CE
Tanken med slipen är att slipa bord, utemöbler, trä vid snickeriarbeten och renoveringar etc.
Hur nödvändigt är det aggressiva läget?
Så, vad tycker ni?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Köp en PMF 180 E så kan du både såga och slipa.
Inte så seriöst menat
Protte
Inte så seriöst menat
Protte
Ett svar och knappt tre timmar senare och sakerna är redan beställda.d^_^b Du var mig en lättövertygad varelse! Tänk om min fru var som du...degas skrev:
Håller för övrigt med Nimajneb. Har själv båda maskinerna och dom är helt klart värda sina pengar.
Medlem
· Västra Götaland
· 177 inlägg
Då kanske jag kan få vara så lat att jag frågar dig var du beställde ifrån? Är inne på att köpa en Gex 125-150 och antar att du har gjort grovjobbet med att leta upp var de är billigast.degas skrev:
Eller så kanske det är någon annan som vet?
Hallå
Jag är ute efter en excenterslip och är lite rådvill. Jag är sugen på 125-150 Boschen men undrar om den är klumpig. Den väger väl i vart fall 1 kg mer än enhandssliparma med 125-platta. Hur känns handhavandet på d 125-150?
Jag är ute efter en excenterslip och är lite rådvill. Jag är sugen på 125-150 Boschen men undrar om den är klumpig. Den väger väl i vart fall 1 kg mer än enhandssliparma med 125-platta. Hur känns handhavandet på d 125-150?
Klicka här för att svara