Hej!
Någon som vet var man kan köpa som privatperson kemikalier ammoniumpersulfat eller natriumpersulfat till att etsa metaller till ett skapligt pris 5-10 kg någonstans.Det går få tag till ett pris ca 150 kr/kg
Tacksam för svar

Apotek eller ”en gammaldags” färgaffär tänker jag. Vi har en färgaffär där man kan köpa allt möjligt roligt på lösvikt i papperspåsar :)

I iMicke skrev:
På tyska amazon eller tyska ebay finns det mesta. Tex [länk]
Har testat handla på ebay.Mina 2 ordnar har annulerats.några pengar tillbaks har jag inte fått.Där handlar jag inte mer skitställe.

1977bjorn 1977bjorn skrev:
Apotek eller ”en gammaldags” färgaffär tänker jag. Vi har en färgaffär där man kan köpa allt möjligt roligt på lösvikt i papperspåsar :)
Var finns den färgaffären

Vad ska du etsa? Måste det vara persulfatbaserat?

S SCB skrev:
Vad ska du etsa? Måste det vara persulfatbaserat?
Jäpp antingen natrium eller ammonium

G Goraxe skrev:
Jäpp antingen natrium eller ammonium
Kopparlaminat

När jag ( för länge sedan) etsade egna mönsterkort, så har jag för mig att jag använde järn(III)klorid. Fungerade också att etsa en namnskylt i mässing till ytterdörren. Kanske kan vara värt att kolla upp?

• Gilla
fahlis
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
När jag ( för länge sedan) etsade egna mönsterkort, så har jag för mig att jag använde järn(III)klorid. Fungerade också att etsa en namnskylt i mässing till ytterdörren. Kanske kan vara värt att kolla upp?
Har också använt järnklorid för länge sen.Däremot använt det senare etsmedlet mycke på grund av går snabbt.

G Goraxe skrev:
Har också använt järnklorid för länge sen.Däremot använt det senare etsmedlet mycke på grund av går snabbt.
Jo, det tar ju lite tid, men om man värmer lite, så påskyndas processen en hel del.

Mönsterkort och modelljärnvägsskyltar i mässing etsade jag med en blandning av saltsyra, väteperoxid och vatten …

• Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.