ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag har en sån labelmanager PnP som länkas i första inlägget (min är flera år gammal så kanske har de uppdaterats men ser ut så iaf). Den funkar utmärkt och jag skulle välja samma (en som kopplas till datorn) om jag behövde köpa en igen.
Dock: jag har för mig att jag sett varianter som både har tangentbord och går att koppla till dator - det kanske är ännu bättre? Tänker att om det bara är en enstaka remsa som ska ut och man inte har datorn framför sig kan det vara smidigt med inbyggt tangentbord...
/U
Dock: jag har för mig att jag sett varianter som både har tangentbord och går att koppla till dator - det kanske är ännu bättre? Tänker att om det bara är en enstaka remsa som ska ut och man inte har datorn framför sig kan det vara smidigt med inbyggt tangentbord...
/U
Ok! Enligt Dustin skriver de modellerna på "DK-band", och de ser inte ut att vara laminerade?C cpalm skrev:
Om man skaffar en modell som skriver på "TZ"-media så vet jag att man får laminerade remsor i valfri längd.
Japp, exakt, två helt olika media. "DK-banden" är mer som en rulle etiketter i en massa olika varianter. Inte laminerade nej. Dock finns de i löpande variant som man får kapa till själv, så det går fortfarande att få valfri längd.B b_hasse skrev:
Jag har använt lite olika modeller genom åren och jag skulle i första hand rekommendera en handhållen som går att koppla in till en dator, i andra hand en handhållen och som tredje och sista alternativ en som bara går att koppla in i datorn.
Den absoluta majoriteten av utskrifter är för mig enstaka eller ett fåtal etiketter åt gången, och "ute i fält". Då är den handhållna överlägsen. Möjligheten att koppla in den till datorn vill jag för att få tillgång till specialtecken, fonter etc. Det är inte ofta man behöver dem men när man gör det så vill man ha dem.
Sen skulle jag inte välja en modell som begränsar för mycket i bredd på bandet, och jag hade prioriterat möjligheten till bredare över smalare eftersom det i mitt tycke inte är lönt att skriva ut något som kräver förstoringsglas för att läsas.
Och givetvis laminerat och frilängd.
Den absoluta majoriteten av utskrifter är för mig enstaka eller ett fåtal etiketter åt gången, och "ute i fält". Då är den handhållna överlägsen. Möjligheten att koppla in den till datorn vill jag för att få tillgång till specialtecken, fonter etc. Det är inte ofta man behöver dem men när man gör det så vill man ha dem.
Sen skulle jag inte välja en modell som begränsar för mycket i bredd på bandet, och jag hade prioriterat möjligheten till bredare över smalare eftersom det i mitt tycke inte är lönt att skriva ut något som kräver förstoringsglas för att läsas.
Och givetvis laminerat och frilängd.
Klicka här för att svara
