Eftersom jag kommit lite längre än @Frustrator med multiverkstan har jag ett behov av en etikettskrivare. Tittade först på en traditionell Dymo (i modern variant med tangentbord) men sedan såg jag att dr fanns rena etikettskrivare också, att ansluta till datorn. Det verkar vettigare.
Har någon erfarenhet av dessa produkter?
Tex https://www.prylstaden.se/dymo-labe...MI1uLr8v-E4gIVxYGyCh13JAlMEAQYDSABEgJuJvD_BwE
Har någon erfarenhet av dessa produkter?
Tex https://www.prylstaden.se/dymo-labe...MI1uLr8v-E4gIVxYGyCh13JAlMEAQYDSABEgJuJvD_BwE
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
MathiasS skrev:
Eftersom jag kommit lite längre än @Frustrator med multiverkstan har jag ett behov av en etikettskrivare. Tittade först på en traditionell Dymo (i modern variant med tangentbord) men sedan såg jag att dr fanns rena etikettskrivare också, att ansluta till datorn. Det verkar vettigare.
Har någon erfarenhet av dessa produkter?
Tex [länk]
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Funkar utmärkt.
Verktygstokig
· Halland
· 8 311 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Håller på att kolla på brother ql 800 mfl till firman. Kan skriva ut i rött också samt så klipper den etiketterna i valfri storlek.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Det finns etikettpapper till vanliga skrivare också om man behöver lite mer frihet.
Jag har en gammal Brother P-touch som funkar perfekt. Fördelen är att man kan ladda dem med upp till 24 mm-band och att man inte är begränsad till apparatens typsnitt och symboler samt dess fumliga användagränssnitt. De borde ju rimligen fixat det nuförtiden, men flera lite äldre Dymo-handjagare jag använt saknar mycket irriterande nog Ä trots att de är svensksålda.
Brothers P-Touch har den stora fördelen att alla etiketter blir laminerade, dvs det yttersta lagret är av genomskinlig plast. Det är praktiskt taget omöjligt att nöta bort texten. Dymo har något liknande, men inte i det billigare sortimentet, vad jag vet.
P-Touch finns både som enheter med tangentbord och med enbart USB-anslutning. Jag har en 2730 som har både tangentbord och USB-anslutning. Det kostar en del att skaffa kassetter med olika färger och bredder, men jag rekommenderar att man tar en titt på Aliexpress. De pirat-kassetter jag köpt har fungerat bra.
P-Touch finns både som enheter med tangentbord och med enbart USB-anslutning. Jag har en 2730 som har både tangentbord och USB-anslutning. Det kostar en del att skaffa kassetter med olika färger och bredder, men jag rekommenderar att man tar en titt på Aliexpress. De pirat-kassetter jag köpt har fungerat bra.
Bör väl i övrigt noteras att man får se upp och skilja på det vi diskuterar här som normalt kallas märkmaskiner och som skriver på en remsa, och etikettskrivare som skriver ut på en rulle med traditionella etiketter. Tyvärr är t.o.m tillverkarna själva dåliga på att skilja på dem, så det gäller att se upp så att man får den typ av maskin man förväntar sig (fråga mig inte hur jag vet
).
Ja det är en bra kommentar - satt just och tittade vilka etikettformat som fanns och konstaterade att Brotherskrivaren ju är gjord för något annat än det jag behöver. Svart text på gul remsa är det som gäller här.
Alla de enklare Brother P-Touch-maskinerna skriver på laminerad remsa, dvs etiketternas längd kan anpassas efter det man skriver ut. Jag har inte ens sett att det finns någon variant som skiver på etiketter med förutbestämd storlek.MathiasS skrev:
Svart text på gul bakgrund finns i bredder från 6 mm till 24 mm. Alla maskiner klarar inte de bredaste remsorna, så det måste kollas före inköp.
Edit: det finns tydligen maskiner och remsor för 3.5 mm - 36 mm bredd.
Redigerat:
Här är några exempel på maskiner i P-touch-serien som skriver på rulle med etiketter:B b_hasse skrev:
https://www.dustinhome.se/product/5010620060/p-touch-ql-700
https://www.dustinhome.se/product/5011007147/p-touch-ql-800
https://www.dustinhome.se/product/5011007149/p-touch-ql-820nwb
Nybyggare
· Östergötland
· 388 inlägg
Jag har en exakt likadan här hemma. Den är extremt enkel att använda. Det gäller bara att köpa rätt rulle till så att det fäster på rätt material.MathiasS skrev:
Eftersom jag kommit lite längre än @Frustrator med multiverkstan har jag ett behov av en etikettskrivare. Tittade först på en traditionell Dymo (i modern variant med tangentbord) men sedan såg jag att dr fanns rena etikettskrivare också, att ansluta till datorn. Det verkar vettigare.
Har någon erfarenhet av dessa produkter?
Tex [länk]
