2 987 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Etiketter systainer
Funderar på att det vore vettigt att märka upp alla gamla och nya (t-loc) systainers med etiketter med text. Vet att festool hade något tidigare där man kunde ladda ner etiketter o skriva ut, men hittar ej det. Skulle dessutom själv vilja skriva texten. Någon som har tips?
https://www.festool.com/Service/systainer-labels/Pages/Download-Labels.aspx
Dock är deras "neutral labels" försedda med logo, men du kan skriva in egen text.
Om du vill ha "rena" etiketter borde det enklaste vara att skapa etiketter i rätt storlek i din ordbehandlare. Då kan du skriva ut ark med en drös etiketter som du skär till. Vet inte om nu Apples variant fixar det, men det går i Word (som jag gissar att du inte har).
Dock är deras "neutral labels" försedda med logo, men du kan skriva in egen text.
Om du vill ha "rena" etiketter borde det enklaste vara att skapa etiketter i rätt storlek i din ordbehandlare. Då kan du skriva ut ark med en drös etiketter som du skär till. Vet inte om nu Apples variant fixar det, men det går i Word (som jag gissar att du inte har).
Tack! Köpte för några år sedan självhäftande etikettark för detta syfte. Tyvärr satt de inte fast ordentligt på sortainerplasten. Däremot har silvertejp och byggtejp suttit på riktigt bra, men det ser inte så snyggt ut. Kanske kan man tejpa först och sen klistra etiketterna på tejpen.
Produkter som diskuteras: "byggtejp"
Byggtejp
Byggtejp är ett mångsidigt verktyg som varje hantverkare bör ha till hands. Den är stark, hållbar och lätt att använda och klarar de tuffa kraven på byggplatser. Byggtejp används ofta för att säkra och täta olika material, för att
Läs mer
T-loc har en plastskiva att sätta ner framför etiketten som ett tillbehör att köpa så där är det inga problem för då sitter det ett skydd framför.
Gamla modellen har jag samma problem som Daniel för det verkar som plasten är hal/oljig/för blank för att något skall sitta bra. Jag har gjort etiketter som jag plastat in med en sån där "värmemaskin" (vet ej vad det heter) och sen monterat med dubbelhäftande 3M tejp. Det håller ännu.....
Gamla modellen har jag samma problem som Daniel för det verkar som plasten är hal/oljig/för blank för att något skall sitta bra. Jag har gjort etiketter som jag plastat in med en sån där "värmemaskin" (vet ej vad det heter) och sen monterat med dubbelhäftande 3M tejp. Det håller ännu.....
Det följer alltid med en plastskiva/skydd på alla t-loc systainrar. Den sitter på ena kort sidan av systainern.oceanis skrev:T-loc har en plastskiva att sätta ner framför etiketten som ett tillbehör att köpa så där är det inga problem för då sitter det ett skydd framför.
Jag vet men om man nu vill ha etiketter både fram och på sidan eller om de har försvunnit så finns dom som tillbehör att komplettera med. Var mest en kommentar till att t-loc egentligen inte är ett problem att fixa sina etiketter till efterso dom har dessa skydd. Speciellt om man använder Tanos etikett "fixare" enligt mitt tidigare inlägg.devizion skrev:
Tyvärr verkar det inte finnas liknande program för våra gamla lådor längre.
Jag tänker mig så stora etiketter som möjligt, mycket större än den som sitter på t-locen bakom plastskivan. På alla sidor+locket.
Egentligen är det mest för att lärling o medhjälpare ska hitta rätt låda, själv känner jag igen nästan alla lådor bara på märke/färg/storlek/modelö etc. Men kan man spara lite tid när någon ska hämta något är det väl värt det. Tänker mig av samma anledning att text är bättre än symboler, känns som mindre risk för missförstånd då.
Ska testa att sätta etiketter mot tejp o se hur det blir.
Egentligen är det mest för att lärling o medhjälpare ska hitta rätt låda, själv känner jag igen nästan alla lådor bara på märke/färg/storlek/modelö etc. Men kan man spara lite tid när någon ska hämta något är det väl värt det. Tänker mig av samma anledning att text är bättre än symboler, känns som mindre risk för missförstånd då.
Ska testa att sätta etiketter mot tejp o se hur det blir.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden