Ny produkt från essve på marknaden som medför dolt trallmontage! Vad tror ni om detta?? Otroligt sugen på att testa. Enda nackdelen är att det är nytt och obeprövat, kommer trallen sitta lika snyggt om 20år med den här metoden? Verkar även bara finnas rostfri skruv, vilket gör 5000 trallskruv ganska dyrt......

Läs mer här:
http://essve.se/hds/

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Testkörde den där lite hos Essve och måste säga att det är ett imponerande system, hålen blir inte många millimeter och hamnar precis utanför kanten vilket gör att dom knappt syns.
Smidigt att jobba med och behöver ingen borrning utan bara att skruva rakt på, ligger på min inköpslista i vart fall.

Jag tänker köpa en sån själv till kommande altanbygge i vart fall

Finns en drös med liknande produkter som dessutom har diskuterats här på forumet tidigare

Aha, visste inte att det fanns liknande system. Då har det uppenbart testats innan, bra!

Är det någon som har en prisindikation på produkten och tillhörande skruv?

Ser ju trevlig ut, ska hålla koll på om det dyker upp nåt pris.

Essve HDS Handverktyg 110-150 trall pris: 2395kr
Essve HDS rostfri skruv 60mm för 28mm trall: 789kr/250st

Det blir en slant för 5000 skruv!!

Tror jag hoppar det...... :(

:thumbdown:

Tänkte att det skulle vara ursnyggt till min trall, men fy för dessa priser. Ocker!

adeneo skrev:
Camo har sålt detta i manga år och det fungerar alldeles utmärkt , trallen sitter fast ordentligt

[länk]
Finns det ÅF i Sverige eller hur får man fatt i dessa produkter? Prisindikation?

Är ni inte rädda för att det blir för stor glipa när virket torkat?

iwe skrev:
Är ni inte rädda för att det blir för stor glipa när virket torkat?
Tänkte på det också, sen priserna, wow...

Den bilden som är högst upp i trådstarten visar ju springor som man MAXIMALT kan tänka sig när virket torkat.

Att lägga trall kloss an eller med springa är ju diskuterbart beroende på hur torr trallen är. Trall kan ju både torka och svälla beroende på fukthalt så en liten glipa anser inte jag vara ett bekymmer. Har för mig att essves verktyg gör att du får en glipa på ca 1.4mm (kan ha fel dock!). Vilket känns ok enligt mig iaf.
Priserna däremot, INTE OK! ;)

Av bilden som redovisas i första inlägget ser det mera ut som om spalten ligger kring 3 mm eller strax över.....

2500:- för en jigg med ett diagonalt hål i? Förlåt, men det där var nog bland det dummaste jag har hört.

• Gilla
Emilpersson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.