Hej,

Har gamla termostater som heter TA RVT (se bild). Jag har hittat ersättningstermostater från TA men de är nu slut hos min handlare. Söker förgäves på nätet men hittar inget som passar. Ersättningsmodellen från TA ska heta "TA TRV 300 Termorett M28". Danfoss har ingen modell som passar (har provat). Rinkaby rör har inget heller.
Är det någon som känner till nån annan VVS-firma på nätet med stort sortiment eller vet om det finns nån annan ersättningstermostat?

mvh Fredrik

• termostat-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Har du hittat några ersättningstermostater som passar? Jag har samma termostat-typ och har samma fråga som du....:)

krilleman_215 skrev:
[länk]

RSK 480 91 65

:thumbup:
Aha! passar den direkt på ventilen som utbytes? Är det värt att byta ut sådana gamla som jag har eller fasar man ut dom när de pajar/krånglar?

Ja, det är den varianten jag har. Passade direkt och jag har mycket bättre reglering nu.

Mina termostater ser ut så här Bild1050.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
gradering 1-5, är det av samma typ som den bruna ovan?

Ser bra lika ut, men är inte exakt samma. Kolla att det verkligen är samma gäng (M28).

Jag provade med en annan termostat innan jag hittade min variant, kommer inte ihåg vad det var för märke. Även om gängen passade så gick det inte att skruva in den tillräckligt långt så "piggen" styrdes inte som den skulle.

En annan sak jag märke var en att en ventil läckte lite, måste man tappa ur hela system för att byta ventil?

Min rörpularkunskap börjar och slutar tyvärr med att byta termostat 8-) Men det finns ju många hjälpsamma här på forumet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.