2 031 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ersättning från husleverantör - en hel del fel i leveransen
Jag har köpt en material sats från en stor hustilverkare och det är en hel del små fel i leveransen, för korta vind skivor, lite snålt till räknat på det lösa virket som ska monteras så jag själv har måsta komplettera under byggets gång. Men det stora är att jag har problem med att montera taket med de färdig monterade läckten på skivor. Varpå jag pratar med deras konstruktör och han säger: oj det verkar som du fått fel ritningar. Nu är under taket redan monterat till strax under nock innan felet uppdagades. Det är felanmält men jag undrar hur man ska ta detta vidare. Det går givetvis lösa på nått sätt men det blir ju självklart merkostnader och det drar ut på tiden. Vad kan man förvänta sig som plåster på såren?
Det är väl som vanligt det finns ett kontrakt där alla villkor står inskrivet, bland annat mottagningskontroll brukar vara en punkt har den utförts på rätt sätt.Vad är det för hus bostadshus eller en frigga? Plåster på såren? Det är väl rätt material i rätt mängd som gäller, skall du själv hämta så är det nog milersättning, men som sagt vad står det i köpehandlingen/kontraktet
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad bör jag acceptera gällande ersättning från bostadsrättsföreningen?
Kök -
Utebliven ersättning ifrån Elbolaget
Försäkringar -
"Slätt tak" från husleverantör, vad innebär det egentligen.
Färg, Måla & Tapetsera -
Blir rik på ersättning från flygbolag…..
Övrigt Off Topic -
Ersättning från försäkring
Försäkringar