Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
På vår tomt har vi en mindre äldre sommarstuga som vi tänkt fräscha upp till en enklare gäststuga.
Då den satt sig rätt bra behöver vi rikta upp den, både själva stugan och den tillhörande verandan.
Stugan står på betonghålsten medans verandan står på stolpar. Verandan lutar något men det tänkte jag borde gå att lösa enkelt med en domkraft och lite mellanlägg, men när jag kollar stolparna under marknivå är de så murkna att jag vill byta ut dessa.
Med vad och hur gör jag detta enklast?
Då den satt sig rätt bra behöver vi rikta upp den, både själva stugan och den tillhörande verandan.
Stugan står på betonghålsten medans verandan står på stolpar. Verandan lutar något men det tänkte jag borde gå att lösa enkelt med en domkraft och lite mellanlägg, men när jag kollar stolparna under marknivå är de så murkna att jag vill byta ut dessa.
Med vad och hur gör jag detta enklast?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg ut plank understugan hissa upp den till plant plus lite till , då hänger den i luften och det går att göra något åt fötterna , du har ju sand under där
Det blir till att gräva ur en bit ner och lägga en cementplatta 300X300 som fot och ställa något på , vad får du avgöra själv , stock , tryckt virke , eller gjuta pelare
Det blir till att gräva ur en bit ner och lägga en cementplatta 300X300 som fot och ställa något på , vad får du avgöra själv , stock , tryckt virke , eller gjuta pelare
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 714 inlägg
Låter som en vettig lösning!
Funderar på att gjuta en egen plint upp ovan mark i så fall, så kan jag köra otryckta virke ovan mark.
Får väl kolla upp konstruktionen också var jag egentligen behöver plintar.
Funderar på att gjuta en egen plint upp ovan mark i så fall, så kan jag köra otryckta virke ovan mark.
Får väl kolla upp konstruktionen också var jag egentligen behöver plintar.
Klicka här för att svara