Behöver sätta igen en öppning på ca 100x30 cm på en yttervägg (tegel).
Tänker att fibercementskiva kan vara en lösning.
Idag är det utifrån till insidan sett tegel-luftspalt-stående plank-tretex
Kan eventuellt även sitta någon form av vindpapp också (gammalt hus)
Frågan är tillvägagångssättet för att sätta igen. Blir det rätt om man kör i följande ordning?
Fibercement
Luftspalt
Vindpapp
Reglar
Isolering
OSB/plyfa
Gips