Behöver sätta igen en öppning på ca 100x30 cm på en yttervägg (tegel).

Tänker att fibercementskiva kan vara en lösning.

Idag är det utifrån till insidan sett tegel-luftspalt-stående plank-tretex

Kan eventuellt även sitta någon form av vindpapp också (gammalt hus)

Frågan är tillvägagångssättet för att sätta igen. Blir det rätt om man kör i följande ordning?

Fibercement
Luftspalt
Vindpapp
Reglar
Isolering
OSB/plyfa
Gips
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.