Jag har en lampa som drivs av verktygsbatterier. Ljuskällan är ett vanligt kompaktlysrör på 7W med fyrpinnars 2g7-sockel.
Finns det någon ersättare med led som funkar här? Skulle vilja ha lite längre lystid om det går. Finns det 12V ljuskällor som skulle funka om jag bygger om den?

/Höghus

Batteriladdare med genomskinligt lock och fyra laddningsplatser på en beige matta. Etikett på en elektronisk enhet, Atlas Copco-verktyg, information om spänning, serienummer, tillverkad i Tyskland, CE-märkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

E etompau skrev:
[länk]

Spontat tror jag det blir enklare att köpa en ny arbetslampa som är konstruerad med lysdioder.
Oklart hur denna lampa med tillhörande elektronik fungerar med en LED-ersättare.

7 h driftid, 150 kr.
[länk]
Bara 175 lumen mot 400 som jag får nu är lite blekt. Den använder lösa AA-batterier också vilket jag gärna slipper.
Det verkar faktiskt som att ett kompaktlysrör spöar många led-ljuskällor med lumen/W när man räknar lite.

/Höghus

E etompau skrev:
[länk]

Spontat tror jag det blir enklare att köpa en ny arbetslampa som är konstruerad med lysdioder.
Oklart hur denna lampa med tillhörande elektronik fungerar med en LED-ersättare.

7 h driftid, 150 kr.
[länk]
Led-ersättaren är för lång. Ett 7W lysrör är 114mm.

/Höghus

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.