2 077 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ersätta gasolspis från 1961 med ny modern
Min mor har en snart ickefungerande gasolspis av märket Kosan från 1961 som ska ersättas. Då jag är i princip helt obekant med denna marknad undrar jag om någon har tips på moderna, bra, gasolspisar? Den nuvarande är 60 djup och 95 bred, 4 brännare, avställningsyta, skåp för kastruller samt dubbla ugnar. Allt går på gasol, dvs ingen el framdragen alls.
Har hittat några av märkena SMEG och TERIM men de säger mig inte särskilt mycket, tyvärr. Finns det fler?
Gasol är för övrigt ett krav då det inte finns stadsgas i huset.
Har hittat några av märkena SMEG och TERIM men de säger mig inte särskilt mycket, tyvärr. Finns det fler?
Gasol är för övrigt ett krav då det inte finns stadsgas i huset.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 226 inlägg
Tack för svaren! 
Det lutar åt att bli en Electrolux gasol/gasol. Det finns ingen el framdragen och det finns inte heller en önskan om det. Har kollat lite på nätet och de som är överkomliga i pris verkar vara Electrolux, Smeg och Gram. Att bränna 25000 på en, förvisso trevlig och luxuös, gasolspis är inte möjligt.
Det lutar åt att bli en Electrolux gasol/gasol. Det finns ingen el framdragen och det finns inte heller en önskan om det. Har kollat lite på nätet och de som är överkomliga i pris verkar vara Electrolux, Smeg och Gram. Att bränna 25000 på en, förvisso trevlig och luxuös, gasolspis är inte möjligt.
Kolla också Gorenje. Fina enligt mig - har en gasol/el själv men vet att de har även gasol/gasol. Konverterade själv från naturgas till gasol eftersom den skall vara i sommarstugan med flaska kopplad till...
Klicka här för att svara