Vårt hus har träpanel och är målat med en alkydoljefärg (Alcro genuin täckfärg trä) för ca 15 år sedan. I år ska jag ta tag i projetet att måla om huset frågan är bara vilken färg jag ska välja (fabrikat alltså, visserligen är kulören också är ett frågetecken, men det får vi reda ut själva ;)). Priset är inte så avgörande. Jag sparar ju redan en hel det slantar på att göra det själv. Jag har sett att det med t ex Caparol Carat behöver jag bara måla två ggr utan att grunda innnan. Detta verkar ju lockande, men jag har svårt att hitta någon som har skrivit om sina erfarenheter av färgen här på forumet. Finns det nån som har nåt att säga om färgen, bra eller dåligt?
 
  • Gilla
henha
  • Laddar…
Har målat en hel del med carat tycker den är bra..
 
  • Gilla
henha
  • Laddar…
Man får 30% på caparol genom villaägarna. Om man vill spara en slant...
 
  • Gilla
henha
  • Laddar…
T Tosse skrev:
Man får 30% på caparol genom villaägarna. Om man vill spara en slant...
Tack för tipset! Då kan det vara värt att vara medlem mao.
 
garvin garvin skrev:
Har målat en hel del med carat tycker den är bra..
Tack för att du svarade. Då finns det i alla fall en som använt färgen och som är nöjd ;).
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.