648 läst ·
2 svar
648 läst
2 svar
Erfarenheter Wavin pex?
Hej alla!
Ska dra pex rör i rör med isolering under byggnad som står på plintgrund.
Kommer användas för kall/varmvatten under sommarhalvåret maj-oktober, ibland senare/tidigare (systemet kommer tömmas på vintern).
Första gången jag använder mig utav pex.
Är det stora skillnader mellan tillverkare?
Hittade nedan pexrör som är halva priset mot andra tillverkare, vad är ”haken”? 🙂
https://www.vvsochbad.se/wavin-univ...ZsJPgZYoosIrSmSv8esxsC0cN7n98h5AaAje_EALw_wcB
Ska dra pex rör i rör med isolering under byggnad som står på plintgrund.
Kommer användas för kall/varmvatten under sommarhalvåret maj-oktober, ibland senare/tidigare (systemet kommer tömmas på vintern).
Första gången jag använder mig utav pex.
Är det stora skillnader mellan tillverkare?
Hittade nedan pexrör som är halva priset mot andra tillverkare, vad är ”haken”? 🙂
https://www.vvsochbad.se/wavin-univ...ZsJPgZYoosIrSmSv8esxsC0cN7n98h5AaAje_EALw_wcB
Jag har köpt precis de där, 15 och 22mm men har inte anslutit dem än. De känns ordentliga, tjocka väggar och glider bra i röret.
Körde samma märke på alla avloppsrören jag byggt in under plattan och åtminstone de komponenterna var bra kvalitet, stort kliv upp från andra budgetdelar jag köpt in från lokala butiker.
Körde samma märke på alla avloppsrören jag byggt in under plattan och åtminstone de komponenterna var bra kvalitet, stort kliv upp från andra budgetdelar jag köpt in från lokala butiker.
Okej det låter lovande! 😊J jhall skrev:Jag har köpt precis de där, 15 och 22mm men har inte anslutit dem än. De känns ordentliga, tjocka väggar och glider bra i röret.
Körde samma märke på alla avloppsrören jag byggt in under plattan och åtminstone de komponenterna var bra kvalitet, stort kliv upp från andra budgetdelar jag köpt in från lokala butiker.
Vilka kopplingar använder du till dessa?
Klicka här för att svara