Hej,

vi är inne på att köpa ny ytterdörr (10*21) med ett sidosljus (4*21) på vardera sida.
Vill ha omålat ädelträ.

Hade helst velat:

1. Haft så hög lön att jag hade råd att köpa en dörr från Bovalls (går nästan på 50').
2 Hitta en bra begagnad dörr att utgå ifrån. Letat på blocket och div. byggåtervinning men inte hittat.

Det alternativet vi är inne på nu är att köpa från Lurs Dörr och då deras teakserie (http://www.lursdorr.se/teakserien/155-ytterdorrar-bjuron).
Detta hemkört skulle kunna ramla in på 30'.

På återförsäljaren XL-bygg har dom bara goda erfarenheter, men då bara målade.
När jag är ute på nätet hittar jag dock få om än några omdömen efter 'långtidstest' (alltså efter några år).

Är det någon som har erfarenhet? Ange gärna om ni har målat eller teak.

Tipsa gärna även om det finns alternativa tillverkare utöver 'dom övriga vanliga' (Swedoor, Dooria, SnickarPer, Bovalls, Ekstrands...).

//Peter

Hej.

Blev det en dörr från Lurs? Vi är också lite nyfikna på en av deras teakdörrar, så alla erfarenheter av dessa är av intresse.

//Lars

Tips kan vara att titta på dofab.se

Vi håller själva på att titta efter nya dörrar och fastnade där. De har 20% rabatt tom sista mars. Kan tyvärr inte uttala mig om kvaliteten men ok pris samt ju mer du beställer desto bättre pris pga större materialbeställning. De ritar dörrarna efter just de mått du behöver.

Mvh
David

Lurs har jättefina dörrar, jag sålde såna under 4-5 års tid och det var aldrig några problem med dem.

Tack för ditt svar Borka72!

lawe skrev:
Hej.

Blev det en dörr från Lurs? Vi är också lite nyfikna på en av deras teakdörrar, så alla erfarenheter av dessa är av intresse.

//Lars
Hej, ursäkta sent svar.

Det blev aldrig någon Lurs dörr. Kom över en begagnad teakdörr i nyskick.
Var dock på XL-bygg och kände på den.Gav absolut ett välbyggt intryck och hade jag inte ramlat över den begagnade så hade vi med största säkerhet kört på Lurs-dörren.

//Peter

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.