2 609 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Erfarenheter från "gröna tak"?
Vi är inne på att lägga ett "grönt tak" på hela vårt hus; dvs en matta med fetbladsväxter (Sedum ssp.)
.
Skälen är flera; förutom att det är estetiskt tilltalande
så ökar den beväxta ytan på tomten samt att det är energieffektivare än vanliga betongpannor. Växterna håller mycket vatten vilket innebär att nedkylning och uppvärmning går långsammare; man får alltså ett trögare system.
Någon som har erfarenheter?
För er som blev nyfikna kan jag rekommendera http://www.vegtech.se/
Skälen är flera; förutom att det är estetiskt tilltalande
Någon som har erfarenheter?
För er som blev nyfikna kan jag rekommendera http://www.vegtech.se/
Tänk bara på att maxlutningen på taket får vara 27 grader 
Klicka här för att svara