Vi är inne på att lägga ett "grönt tak" på hela vårt hus; dvs en matta med fetbladsväxter (Sedum ssp.) :D.

Skälen är flera; förutom att det är estetiskt tilltalande :) så ökar den beväxta ytan på tomten samt att det är energieffektivare än vanliga betongpannor. Växterna håller mycket vatten vilket innebär att nedkylning och uppvärmning går långsammare; man får alltså ett trögare system.

Någon som har erfarenheter?
För er som blev nyfikna kan jag rekommendera http://www.vegtech.se/

 
Det är dyrt, coolt, snyggt och fungerar bra.

Tycker vi i alla fall...
 
Tänk bara på att maxlutningen på taket får vara 27 grader ;)
 
pappskallen skrev:
Tänk bara på att maxlutningen på taket får vara 27 grader ;)

jotack, det har vår arkitekt koll på!!
 
Nix skrev:
Det är dyrt, coolt, snyggt och fungerar bra.

Tycker vi i alla fall...

Ohhh... kanske man kan få en direktkontakt med er??
 
Skicka ett direktmeddelande eller ett mail...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.