Någon, några eller många som har erfarenhet från dolt montage av trallskruv. Själv har jag testat Hecos verktyg invissible och tycker att det blir ganska ok. Själva verktyget gav jag 599,00 kr för och fungerar både till 95 och 120 trall. För 145 trall ska det finnas förlängare. Har ännu bara dragit i ungefär 3 000 skruv. Nackdelen är att jag endast hittat trallskruv i 200 förpackning. Vad har ni för egna erfarenheter av dold trallskruv? Vet att esswe har en variant och att det ska finnas minst ett till märke. Verktyg och skruvaskar för dolt montage placeras på en trätrall framför en vit dörr med röda väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nikasp
Inet erfarenhet av det men tycker det är snyggare att inte göra generalskarv (samla alla ändskarvar på samma regel). Tycker personligen att blicken direkt fastnar på såna.

• Gilla
Oskar Charpentier och 5 till
  • Laddar…
En kollega körde med dold trallskruv när han monterade sitt trädäck förra året. I våras fick han konplettera med nya synliga skruvar för att brädorna hade slagit sig. Köpt virket från Byggmax.

• Gilla
Mckie
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Inet erfarenhet av det men tycker det är snyggare att inte göra generalskarv (samla alla ändskarvar på samma regel). Tycker personligen att blicken direkt fastnar på såna.
Håller med dig, men saknas generalskarvar fäster man istället blicken på trallskruv som inte är dold

P Putte 9497 skrev:
Någon, några eller många som har erfarenhet från dolt montage av trallskruv. Själv har jag testat Hecos verktyg invissible och tycker att det blir ganska ok. Själva verktyget gav jag 599,00 kr för och fungerar både till 95 och 120 trall. För 145 trall ska det finnas förlängare. Har ännu bara dragit i ungefär 3 000 skruv. Nackdelen är att jag endast hittat trallskruv i 200 förpackning. Vad har ni för egna erfarenheter av dold trallskruv? Vet att esswe har en variant och att det ska finnas minst ett till märke.[bild]
Har kört 25m2 trall med Camo och efter 1 vinter var det några ställen jag fick komplettera då jag glömt skruva där.

Planerade dock bygget så det inte blev några skarvar alls och med dold skruv blir det inte mycket att fästa blicken på... ;)

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
nikasp
P Putte 9497 skrev:
Håller med dig, men saknas generalskarvar fäster man istället blicken på trallskruv som inte är dold
De har ju inget med varandra att göra. Det jag menade är att de flesta föredrar att inte samla skarvarna på en regel som i bild utan köra löpande så skarvarna hamnar lite varstans. Ingen kritik men bara påpekande.
Jag är nyfiken och följer tråden inför den gång det blir dags att lägga om eller snickra en ny trall nånstans.

A
P Putte 9497 skrev:
Man kan ju undvika både generalskarv och synliga skruv.

Däremot föredrar jag snörslå och bandad trallskruv på grund av att det är förjävla tråkigt att skruva

• Gilla
ChristopherB och 1 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
De har ju inget med varandra att göra. Det jag menade är att de flesta föredrar att inte samla skarvarna på en regel som i bild utan köra löpande så skarvarna hamnar lite varstans. Ingen kritik men bara påpekande.
Jag är nyfiken och följer tråden inför den gång det blir dags att lägga om eller snickra en ny trall nånstans.
Hitta ingen bild förutom denna och tänkte inte på generalskarven förens du påpeka det. Bra där

• Gilla
nikasp
  • Laddar…
A Emil_K skrev:
Man kan ju undvika både generalskarv och synliga skruv.

Däremot föredrar jag snörslå och bandad trallskruv på grund av att det är förjävla tråkigt att skruva
Håller med dig om att det är ett jäkla skruvande oavsett det är dolt eller ej

Fråga kring hur ni som använt dold skruvning. Hur gör man längst in mot husvägg t ex där verktyg inte kommer åt på den sidan mot väggen? Skruvar man en vanlig då rakt uppifrån?

• Gilla
k7i3m
  • Laddar…
Även vi intresserade av bygga altan med dolda skruvar.
Någon som har erfarenheter efter haft det monterat någon säsong eller två?

Med vänlig hälsning,
Peter

P PoP Family skrev:
Även vi intresserade av bygga altan med dolda skruvar.
Någon som har erfarenheter efter haft det monterat någon säsong eller två?

Med vänlig hälsning,
Peter
1,5år sedan jag byggde med Cramo. Har funkat bra.

• Gilla
gs242 och 1 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
1,5år sedan jag byggde med Cramo. Har funkat bra.
Camo skulle det naturligtvis vara...

R Robert-san01 skrev:
Camo skulle det naturligtvis vara...
Har du några bilder på hur det ser ut så här efter ett par år?

Alestrom Alestrom skrev:
Har du några bilder på hur det ser ut så här efter ett par år?
Tätt liggande trätrall i olika nyanser med diskré knutar, upplyst av mjukt sidoljus.
Skapa konto
Ren och välunderhållen trätrall framför en husdörr med subtila skuggor.
Skapa konto

Det syns inte så mycket och det är väl det man önskar. :)

• Gilla
andreascarlsson och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.