Någon, några eller många som har erfarenhet från dolt montage av trallskruv. Själv har jag testat Hecos verktyg invissible och tycker att det blir ganska ok. Själva verktyget gav jag 599,00 kr för och fungerar både till 95 och 120 trall. För 145 trall ska det finnas förlängare. Har ännu bara dragit i ungefär 3 000 skruv. Nackdelen är att jag endast hittat trallskruv i 200 förpackning. Vad har ni för egna erfarenheter av dold trallskruv? Vet att esswe har en variant och att det ska finnas minst ett till märke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "dold trallskruv"
Trallverktyg Deck Tool 2.0 FAST
För dolt skruvmontage av trall
606 kr inkl moms
Läs mer
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Har kört 25m2 trall med Camo och efter 1 vinter var det några ställen jag fick komplettera då jag glömt skruva där.P Putte 9497 skrev:Någon, några eller många som har erfarenhet från dolt montage av trallskruv. Själv har jag testat Hecos verktyg invissible och tycker att det blir ganska ok. Själva verktyget gav jag 599,00 kr för och fungerar både till 95 och 120 trall. För 145 trall ska det finnas förlängare. Har ännu bara dragit i ungefär 3 000 skruv. Nackdelen är att jag endast hittat trallskruv i 200 förpackning. Vad har ni för egna erfarenheter av dold trallskruv? Vet att esswe har en variant och att det ska finnas minst ett till märke.[bild]
Planerade dock bygget så det inte blev några skarvar alls och med dold skruv blir det inte mycket att fästa blicken på...
De har ju inget med varandra att göra. Det jag menade är att de flesta föredrar att inte samla skarvarna på en regel som i bild utan köra löpande så skarvarna hamnar lite varstans. Ingen kritik men bara påpekande.P Putte 9497 skrev:
Jag är nyfiken och följer tråden inför den gång det blir dags att lägga om eller snickra en ny trall nånstans.
Produkter som diskuteras: "snörslå"
Snörslå & krita
Snörslå och krita är verktyg som ofta används i byggindustrin för att mäta och markera långa, raka linjer över stora ytor. Med hjälp av en sträng, kallad en linje eller snörslå, som är täckt med krita, kan du skapa en rak, synlig linje
Läs mer
Hitta ingen bild förutom denna och tänkte inte på generalskarven förens du påpeka det. Bra därnikasp skrev:
De har ju inget med varandra att göra. Det jag menade är att de flesta föredrar att inte samla skarvarna på en regel som i bild utan köra löpande så skarvarna hamnar lite varstans. Ingen kritik men bara påpekande.
Jag är nyfiken och följer tråden inför den gång det blir dags att lägga om eller snickra en ny trall nånstans.
Medlem
· Västra Götaland
· 19 inlägg
Även vi intresserade av bygga altan med dolda skruvar.
Någon som har erfarenheter efter haft det monterat någon säsong eller två?
Med vänlig hälsning,
Peter
Någon som har erfarenheter efter haft det monterat någon säsong eller två?
Med vänlig hälsning,
Peter
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 10 278 inlägg