Den funkar säkert till en början om du har tur
Värre med reservdelar

Om du överhuvudtaget ska köpa nått billigt skulle jag minst rekommendera en Partner
Men den duger säkert till o trimma gräs om du sköter om den och servar den

Beror på vad för klinga du menar, men räkna inte med att den ska duga till någon större röjning me klinga

Kan iövrigt säga som många andra kvalite efter pris, du får va du betalar för

med tanke på att jag gav 1990 för min Husqvarna grästrimmer, som inte ens kan ha klinga så

Och stå inte och varva fullgas hela tiden det håller mig veterligen i längden ingen 2taktare för

lär dig nån bra gasa/släpp teknik så håller den längre

OBS! Glöm inte plexivisir eller skyddsglasögon och hörselskydd

Men om du inte har bättre ekonomi eller något intresse av maskiner så köp, men var noga med service!

Tack för svaret men blir lite konfunderad över ditt svar, förutsätter du att den är dålig eller vet du det?

Visst skulle jag egentligen vilja köpa en för 5000:- med delat riggrör och hela midevitten men se det tillåter inte budgeten, därav intresset i den billiga Clasan varianten. Nu tycks det dock stanna vid en akademisk diskussion då den är helt slut på Clas Ohlson och leverans sker inte förrän i september. :-(

Kan inte rekommendera Partner bensin-trimmers. Har en B330 Trio som är väldigt svårstartad och redan gått sönder efter ett fåtal körda timmar. Service verkstaden hade sett mycket problem med kvaliten på Partners modeller. Antingen en riktigt billig el-trimmer eller en riktig röjsåg från Husqvarna är nog min rekommendation. Men det är väl som alltid - man får oftast vad man betalar för.

Totte_S
Säkert ett tråkigt svar, men leta begagnat, hittade just nu ett par olika Jonsered etc på blocket för 1200 - 2000 spänn. Säkra köp, då allt går att laga, (=det finns reservdelar).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.