Jag har lyft min sommarstuga men hade helt andra förutsättningar än du.
Med dina förutsättningar hade jag definitivt tagit upp golvet på så många ställen jag kunde för att slippa krypa under golvet.

• Gilla
StenHardy
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Jag har lyft min sommarstuga men hade helt andra förutsättningar än du.
Med dina förutsättningar hade jag definitivt tagit upp golvet på så många ställen jag kunde för att slippa krypa under golvet.
Ok tack! Har du bilder och vill beskriva hur du gjorde utifrån dina förutsättningar?

Grejen var att jag hade hur mycket tid som helst, vilket det också tog... :rofl: Plus att jag hade blåst ut huset fullständigt, kvar var bara beklädnad och regelstomme på väggar och tak. Inga innerväggar över huvud taget. Golvet fanns inte kvar. Det gjorde att jag kunde bygga en fackverkskonstruktion med integrerade pelare inne i huset. Under pelarna ställde jag sen 11 vanliga garagedomkrafter med vars hjälp jag lyfte huset några millimeter i taget tills det var lyft 5 centimeter. Sen pallade jag upp pelarna och tog bort domkrafterna och så stod huset i ett och ett halvt år, medans jag slog bort den gamla grundmuren, gjöt plintar och byggde ett nytt golvbjälklag. Sen gjorde jag tvärtom och ställde ner huset igen.

Som jag förstår är det sättet inte aktuellt för dig. ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.