P
Finns det någon med erfarenhet av VM-zinc tak och prisbild
 
Är VM zinken den svarta zinken? Den är isf ytbehandlad, så om du repar den så försvinner behandlingen. Däremot finns det en mörkgrå Rheinzink som iaf jag tycker är sjukt snygg. Den är genomgående så repor osv spelar ingen roll. Vet däremot inte prisbilden. Men arbetskostnaderna blir sjukt mycket dyrare med zink om det görs ordentligt, vilket inte alla vet hur man gör. Har själv gått rheinzink kurs och du får inte ens använda dina vanliga verktyg och alla klipp måste stansas eller hålborras så dom inte spricker vidare mm mm. Ett jäkla jobb att lägga alltså, men skall hålla RIKTIGT bra om det görs ordentligt. Men har tyvärr bara varit med om rheinzinken i c:a 4år så jag har inga bevis. Tänk på att det hellst skall vara varmt ute när det läggs. Spricker VÄLDIGT enkelt annars. Tycker själv att rheinzinken är väldigt vacker, speciellt den förpatinerade. Har det på fönsterbleck å rör till min egen kåk fastän jag sa att rheinzink var ett j.....a skitmaterial efter att jag gått kursen :D Så snyggt tycker jag att det är :D
 
Skulle aldrig våga ha någon annan att lägga zink åt mig. Minsta fusk som görs så spricker det. Riktigt jävla tråkigt att jobba med.
 
P
Du tänker inte på vanlig zinkplåt
VMZINC skall vara i stort sätt samma sak som RHEINZINK
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.