2 698 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Erfarenheter av VM -ZINC tak
Är VM zinken den svarta zinken? Den är isf ytbehandlad, så om du repar den så försvinner behandlingen. Däremot finns det en mörkgrå Rheinzink som iaf jag tycker är sjukt snygg. Den är genomgående så repor osv spelar ingen roll. Vet däremot inte prisbilden. Men arbetskostnaderna blir sjukt mycket dyrare med zink om det görs ordentligt, vilket inte alla vet hur man gör. Har själv gått rheinzink kurs och du får inte ens använda dina vanliga verktyg och alla klipp måste stansas eller hålborras så dom inte spricker vidare mm mm. Ett jäkla jobb att lägga alltså, men skall hålla RIKTIGT bra om det görs ordentligt. Men har tyvärr bara varit med om rheinzinken i c:a 4år så jag har inga bevis. Tänk på att det hellst skall vara varmt ute när det läggs. Spricker VÄLDIGT enkelt annars. Tycker själv att rheinzinken är väldigt vacker, speciellt den förpatinerade. Har det på fönsterbleck å rör till min egen kåk fastän jag sa att rheinzink var ett j.....a skitmaterial efter att jag gått kursen
Så snyggt tycker jag att det är 
Klicka här för att svara