Byggahus.se
Hej,
Jag har fått in lite olika offerter på fönster och dörrar till mitt planerade husbygge och fastnat lite extra för den från Velfac. Totalt handlar det om 2 altandörrar, en glasad ytterdörr, ett skjutparti och en massa fönster. Priset jag fått på Velfac fönster känns bra och jag de är estetiskt tilltalande. Dock tvekar jag lite efter att hittat lite gamla trådar där folk har haft lite olika problem med fönster från Velfac.

Fönsterna är helt klart speciella då de saknar fast karm att sätta sadla mot. Mina fönster ska byggas in i en träfasad där stommen är klädd med en träfiberskiva, med vattenavvisande utsida. Som jag förstår det finns det ett spår över fönstret och på sidorna för att montera en plåt som täcker glipan mellan fönster och fasadskiva. Sedan monteras sadlingar bredvid fönstergluggen i stället för mot fönster. Resultatet ser ut att kunna bli snyggt, men det känns ganska pyssligt jämfört med inbyggnad av traditionella fönster.

Jag efterlyser nu erfarenheter från personer som har handskats med dessa fönster. Hur gick själva inbyggnaden till, och blev det tätt? Hur fungerar fönster och dörrar i övrigt? Verkar som ett företag som levererar rätt mycket fönster så det måste ju finnas lite nöjda kunder?

Alla erfarenheter mottas tacksamt!
 
Har ni försökt bryta er ut ? :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.