Vi har funderingar på att bygga ett Sara från Team Boro New Line. Kruxet är att säljaren inte kan visa oss några interiörbilder. Är det någon som byggt detta hus och vill dela med sig av bilder eller beskrivning av ovanvåningen? Vi undrar om det blir trångt i allrummet samt vad ni använt detta till. Var det svårt att möblera?Gör snedtaket att rummen känns alltför små?

Vi har inte byggt ett "Sara" utan ett Sleipner från Ä-hus med 123 m2 på bottenv. men det verkar vara samma takvinkel på husen, dvs. ganska brant.
Det betyder att det är "mycket" snedtak på övervåningen och det leder till att ö-vån "krymper" ordentligt.
Vi har ett sovrum åt vardera gavel, allrum med takkupa och två takfönster i mitten, badrum på ca. 7 m2 med ett takfönster samt en liten klädkammare. Fler rum än så hade inte varit lyckat att tränga in.
Jag tycker nog, efter att sett på planlösningen till "Sara" och jämfört med vår nyss inredda övervån. (ca. 75 m2) som inte är särskilt stor, att dom har trängt in alldeles för mycket på 59 m2.
Allrummet tycker jag är tveksamt om man ska kalla rum överhuvudtaget, snarare hall med bara ett litet takfönster, ingen takkupa dvs. ingen yta med full takhöjd, trappuppgång och vinklad passage (utan ljusinsläpp) till sovrummen!!
Det blir troligen inte så lätt att möblera, på ritningen har dom ritat ut två stolar och det är nog vad som ryms.
Att få plats med 3 sovrum, allrum, badrum, klädkammare på 59 m2, dessutom med kraftigt snedtak och utan takkupa, är nog svårt utan att det blir väldigt trångt.
Fundera dessutom på om det blir tillräckligt ljust, som ritningen ser ut så tror jag att ni kommer att uppleva det som ganska mörkt på övervån.
MVH/Christina.

Hej!
Takkupa har vi tänkt oss i så fall då vi också tänkt på att det förmodligen blir mörkt annars. Det var dock värdefullt att få dina tankar, speciellt det där om ljusinsläppet till sovrummet, vilket inte föresvävat oss.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.