2 203 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Erfarenheter av Stala
Är på gång och ska beställa en granitskiva till diskbänken och hade då tänkt mig en underlimmad enkelho. Gick in på sigro.se för att kolla priser och blev smått chockad av priserna på 7000-10000. På smarthem hittade jag däremot en Stala för runt 1400 kr. Törs man köpa en sådan eller bör man välja en överlimmad om man inte vill betala en förmögenhet? Någon med erfarenhet?
Låt inte snålheten bedra visheten! Om du nu kostar på en granitskiva så tycker jag att du också skall ha en fin diskho.
Stala känner jag inte till. Vi bytte kök förra året och vi valde också granit till köksbänken. Diskhon blev en Intra (går ner i ett 60-skåp). Den var ganska dyr, runt 6000, och så här ett år senare tycker jag att det är sämre plåt i den än i den då 15-åriga Franke som vi sålde på Blocket. Med var jag vet idag hade vi lika gärna kunnat behålla Franken.
Så tänk dig för. Du vill kunna njuta av en vacker bänk och blank diskho i många år.
Stala känner jag inte till. Vi bytte kök förra året och vi valde också granit till köksbänken. Diskhon blev en Intra (går ner i ett 60-skåp). Den var ganska dyr, runt 6000, och så här ett år senare tycker jag att det är sämre plåt i den än i den då 15-åriga Franke som vi sålde på Blocket. Med var jag vet idag hade vi lika gärna kunnat behålla Franken.
Så tänk dig för. Du vill kunna njuta av en vacker bänk och blank diskho i många år.
Inte något fel på Stala men oavsett vad du väljer så stoppa inte ner en infällnadsho i en granitskiva. Det blir i mitt tycke som att ge en snygg tjej ett par fula skor, sminka en gris, styla en Volvo eller köpa rostiga plåtfälgar till din nya bil. Visst, det finns fina lösningar för infällda men då kostar de även en skaplig slant, för du menar väl infälld när du skriver "överlimmad" och inte planlimmad (limning där vaskens stål fräses ner och limmas i stenen så det blir helt plant)?
För den delen, levererar du själv vasken till stenhuggeriet och de monterar?
Biet, vad tycker du är sämre med Intran och vilken Intra har ni?
För den delen, levererar du själv vasken till stenhuggeriet och de monterar?
Biet, vad tycker du är sämre med Intran och vilken Intra har ni?
Inte "planlimmad" utan underlimmad. Stenhuggeriet förespråkade det. Har beställt granitskiva via Diapol och de monterar både vask och häll. Jag fick tag i en intra för ett par tusen. Det är en enkelho av mindre modell. Nu när jag tittat runt lite har jag förstått att det var Sigro som var hutlöst dyra.
Ber om ursäkt för sent svar. Vår diskho heter Intra Eurora EU 60. Det jag har emot den är att den kräver mer puts än Franken för att se snygg och fräsch ut. Den "gulnar" snabbare och ser allmänt trist ut. Vattendroppar som torkar syns snabbare tex. Jag polerar den på samma sätt - och med samma repfria medel - som den gamla men det håller inte lika länge. Jag vägrar Svinto o. d. som repar för mycket. Efter ett år ser alltså Intran likadan ut som Franken gjorde efter 15!stiga skrev:Inte något fel på Stala men oavsett vad du väljer så stoppa inte ner en infällnadsho i en granitskiva. Det blir i mitt tycke som att ge en snygg tjej ett par fula skor, sminka en gris, styla en Volvo eller köpa rostiga plåtfälgar till din nya bil. Visst, det finns fina lösningar för infällda men då kostar de även en skaplig slant, för du menar väl infälld när du skriver "överlimmad" och inte planlimmad (limning där vaskens stål fräses ner och limmas i stenen så det blir helt plant)?
För den delen, levererar du själv vasken till stenhuggeriet och de monterar?
Biet, vad tycker du är sämre med Intran och vilken Intra har ni?
Fast jag gillar renssilen och diskmedelspumpen
Klicka här för att svara