Hej forumet! Jag har lurkat i ett par år och nu börjat bli lite smygaktiv. Bosatt i Ångermanland men uppvuxen i Stockholms södra förorter.
Min mamma, som bor kvar i mitt gamla barndomshem, fick härom veckan oväntat besök av hantverkare från "Scandix Entreprenad AB" som tidigare även lämnat reklamblad i hennes brevlåda. De påstod sig ha granskat golvbrunnar i våtrummen på suterrängvåningen som de menade var rostiga och behövde bytas ut med uppbilat golv och allt vad där tillkommer. Våtrummen ifråga helrenoverades 2009/10. Min mamma som inte kan gå i trappan fick se ett mobilfoto på brunnen.
Medan de två hantverkarna var kvar ringde hon till mig; de beskrev läget för mig och sade att de "hade några killar" som skulle bli klara med ett annat jobb snart och kunde börja hos min mamma direkt efteråt. Jag begärde att vi skulle få en offert att titta på i lugn och ro innan vi bestämde oss. Det sade de att vi skulle få, tackade för sig och gick. Sedan berättade min mamma att de hade färdiga avtal de ville att hon skulle underteckna – innan hon ringde mig. Någon offert har vi fortfarande inte fått.
Jag var nere i förrgår för att hjälpa min mamma med något helt annat (hörapparater) och passade då på att själv titta på brunnarna. De var inte alls i metall, utan i plast så långt ögat kunde nå och inte rostiga utan bara rejält smutsiga (förmodligen inte rengjorts på alldeles för många år).
Efter den här erfarenheten vill jag personligen inte ta i det här företaget med tång, men det fick mig att undra: Har någon annan på forumet erfarenhet – negativ eller positiv – av Scandix Entreprenad?
Min mamma, som bor kvar i mitt gamla barndomshem, fick härom veckan oväntat besök av hantverkare från "Scandix Entreprenad AB" som tidigare även lämnat reklamblad i hennes brevlåda. De påstod sig ha granskat golvbrunnar i våtrummen på suterrängvåningen som de menade var rostiga och behövde bytas ut med uppbilat golv och allt vad där tillkommer. Våtrummen ifråga helrenoverades 2009/10. Min mamma som inte kan gå i trappan fick se ett mobilfoto på brunnen.
Medan de två hantverkarna var kvar ringde hon till mig; de beskrev läget för mig och sade att de "hade några killar" som skulle bli klara med ett annat jobb snart och kunde börja hos min mamma direkt efteråt. Jag begärde att vi skulle få en offert att titta på i lugn och ro innan vi bestämde oss. Det sade de att vi skulle få, tackade för sig och gick. Sedan berättade min mamma att de hade färdiga avtal de ville att hon skulle underteckna – innan hon ringde mig. Någon offert har vi fortfarande inte fått.
Jag var nere i förrgår för att hjälpa min mamma med något helt annat (hörapparater) och passade då på att själv titta på brunnarna. De var inte alls i metall, utan i plast så långt ögat kunde nå och inte rostiga utan bara rejält smutsiga (förmodligen inte rengjorts på alldeles för många år).
Efter den här erfarenheten vill jag personligen inte ta i det här företaget med tång, men det fick mig att undra: Har någon annan på forumet erfarenhet – negativ eller positiv – av Scandix Entreprenad?
Vidrigt minst sagt. Företaget etablerades vid årsskiftet och har en c/o adress i hagsätra Stockholm. Företaget är skrivet på adressen är en kvinna på 42 år. Har ett antal domar på sig bla. stöld. Vilka exakt kostade 129 kr så det hoppade jag.
Två recensioner på Google med toppbetyg 👍
Två recensioner på Google med toppbetyg 👍
Moderator
· Stockholm
· 57 598 inlägg
Etablerat för några månader sedan, men deras "referenser" är från 2022.
Rerferenserna är för övrigt ganska märkliga. Takbyte på fritidshus, utfört av en VVS firma... Fasadmålning utfört av VVS firma...
De har bilder på rostiga gjutjärnsbrunnar, En bildsökning visar att en av bilderna kommer från Redit, en av bilderna har de stulit här ifrån byggahus https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-ut-golvbrunn-under-uppreglat-golv.540372/. Den 3e bilden lyckas jag inte hitta var de stulit.
Så deras erfarenhet av gjutjärnsbrunnar verkar vara på det virtuella planet.
Deras badrumsbilder finns på 100 tals ställen på internet.
Rerferenserna är för övrigt ganska märkliga. Takbyte på fritidshus, utfört av en VVS firma... Fasadmålning utfört av VVS firma...
De har bilder på rostiga gjutjärnsbrunnar, En bildsökning visar att en av bilderna kommer från Redit, en av bilderna har de stulit här ifrån byggahus https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-ut-golvbrunn-under-uppreglat-golv.540372/. Den 3e bilden lyckas jag inte hitta var de stulit.
Så deras erfarenhet av gjutjärnsbrunnar verkar vara på det virtuella planet.
Redigerat:
Var hittade du att kvinnan är dömd för brott? Jag är inte mer kunnig i nät-gräv än att kolla på uppenbara sidor, t.ex. Ratsit och dylikt. Kollade de där Google-recensionerna och båda "recensenter" hade skrivit en enda recension (på Scandix) – också väldigt förtroendeingivande… 🙄H Håbbe01 skrev:
Herregud. Jag brydde mig inte ens om att gå in på deras webbsida. Men det är ju bara mer bevis på att det här är ett solklart fall av sol-och-vårare. Och så såg jag Fendt927:s tråd om dennes 86-åriga mor som blivit lurad av andra "hantverkare"… Fy fan. 🤬H hempularen skrev:Etablerat för några månader sedan, men deras "referenser" är från 2022.
De har bilder på rostiga gjutjärnsbrunnar, En bildsökning visar att en av bilderna kommer från Redit, en av bilderna har de stulit här ifrån byggahus [länk]. Den 3e bilden lyckas jag inte hitta var de stulit.
Så deras erfrenhet va gjutjärnsbrunnar verkar vara på det virtuella planet.
Sökte på Maria Löfson Bandhagen. Dvs. Adressen där företaget är noterat. Tyvärr så är det betal väggar. Detta var ett exempel på antydan till domarSaulesco skrev:
Var hittade du att kvinnan är dömd för brott? Jag är inte mer kunnig i nät-gräv än att kolla på uppenbara sidor, t.ex. Ratsit och dylikt. Kollade de där Google-recensionerna och båda "recensenter" hade skrivit en enda recension (på Scandix) – också väldigt förtroendeingivande… 🙄
Herregud. Jag brydde mig inte ens om att gå in på deras webbsida. Men det är ju bara mer bevis på att det här är ett solklart fall av sol-och-vårare. Och så såg jag Fendt927:s tråd om dennes 86-åriga mor som blivit lurad av andra "hantverkare"… Fy fan. 🤬
Klicka här för att svara