10 924 läst ·
32 svar
11k läst
32 svar
Erfarenheter av olika solcellsinstallationsföretag
Även om man betalar för materialet när det står på tomten/uppfarten. Det är ju ingen leverantör som vill ta över någon annans materialleveranser och klödd med ev garantier och troligen har nästa installatör förlorat vinstmarginal som den första installatören fått, som du får betala till nästa installatör.S Sebastian Ceder skrev:
Men om den ursprungliga installatören går i konken efter slutförd installation (o slutfaktura) har du ändå ingen nytta av de garantierna till den leverantören.M mortimer skrev:Även om man betalar för materialet när det står på tomten/uppfarten. Det är ju ingen leverantör som vill ta över någon annans materialleveranser och klödd med ev garantier och troligen har nästa installatör förlorat vinstmarginal som den första installatören fått, som du får betala till nästa installatör.
Så länge man köper en anläggning med kända kvalitetsfabrikat tror jag inte det är några problem att en annan firma tar över. Dock kanske de inte har utbildning/certifikat/partnerskap med alla tillverkare du har produkter från, vilket kanske begränsar garantimöjligheterna. Problemet är att de flesta har fullt upp och att det är mer jobb att ta över någon annans grejor. Deras standardavtal gäller inte och de behöver jobba mer för mindre pengar. Man får acceptera att betala lite mer
Blivit utlovad offert från Solsystem mitten/slutet på veckan. Hade en säljare på besök nyligen som GPS mätte taket med drönare. Fick bra intryck av honom, men det har jag fått av andra också.S Sebastian Ceder skrev:
Räknar med 34-52st paneler på kring 395w/panel
Hej! Sorry såg att jag glömde svara dig sist. Jag valde att beställa från solsystem. Jag fick in offerter från Sesol ,Gosol och sveasolar.M mortimer skrev:
Solsystem och sveasolar var ganska likvärdiga i effekt och pris.
Gosol hade panel med mest effekt men priset var också därefter
Grattis.S Sebastian Ceder skrev:
När blir det installation och vad blir det för system och komponenter ?
Installation ca6 mån solpaneler Eurener Energia solar 450w