Tänkte jag skulle dela med mig av mina erfarenheter av glasleverantörer när vi bytte glaskassetterna i våra stora fönster i vardagsrummet; 3 st 3glasfönster c:a 150x140 och 1 st c:a 90x140 cm.
Jag tog in offerter från;
De två lokala glasmästarna som ville ha mellan 10000 och 18 500 SEK för samtliga glas. Fritt hemlevererat.
Hittade efter lite googlande
glasnet.se som kunde erbjuda för 8200 SEK, men då med en tjocklek på kassetten som inte passade riktigt utan jag hade åkt på att fixa nya glaslister för säkert ytterligare. 1000 kr. En säljare ringde upp mig och var hjälpsam och kunde erbjuda rätt mått men då landade priset på strax över 12 000 SEK.
19magnus tipsade om billiga glaskasetter på
interglas.se (egentligen interglas.dk) i denna tråden
https://www.byggahus.se/forum/fonster-dorrar/253758-kassett-i-2glas-kopplat.html Där fick blev priset 4500 SEK, levererat till Helsingborg då de inte har utkörning i hela Sverige. Så en resa till Helsingborg skulle betala sig ganska bra

Jag mailade med dem lite fram och tillbaka om några detaljer, och om de kunde hjälpa till att lasta över till mitt bilsläp då man inte bär 65 kg glas själv...
Vi bestämde upphämtningsplats vid Scandlines färjeterminal. Deras egna lastbil dök upp, om än lite försenat, och jag fick hjälp att lyfta glasen på mitt bilsläp.
Så jag är väldigt nöjd över att ha sparat lite slantar