11 014 läst ·
19 svar
11k läst
19 svar
Erfarenheter av firman Kompletta Tak
Sida 1 av 2
Hej.
Vi har köpt oss ett hus och håller på och tar in offerter för att byta tak.
I den lokala gratistidningen var det en annons för ett företag som heter "Kompletta Tak" de har varit här och lämnat en offert på taket men då vi inte känner någon som anlitat dem så vill jag höra lite om det är någon som har erfarenhet av dem?
Vi är i Borås-området. Tar gärna emot tips om andra bra firmor, ju fler offerter vi kan jämföra desto bättre
Tacksam för respons
Vi har köpt oss ett hus och håller på och tar in offerter för att byta tak.
I den lokala gratistidningen var det en annons för ett företag som heter "Kompletta Tak" de har varit här och lämnat en offert på taket men då vi inte känner någon som anlitat dem så vill jag höra lite om det är någon som har erfarenhet av dem?
Vi är i Borås-området. Tar gärna emot tips om andra bra firmor, ju fler offerter vi kan jämföra desto bättre
Tacksam för respons
Fortsätter på frågan och hoppas att någon kan komma med lite input.
komplettatak.se har gett ett bra pris på takbytet men eftersom vi inte vet någon som byggt med dem och de är väldigt "på" så är jag tveksam och kollar runt en del.
Har kollat på allabolag och företaget (G.T Väst AB) har funnits sen 2007 men vet inte om de har byggt tak under så lång tid.
Deras soliditet är 26 och median inom byggentreprenörer är 41, bör vi vara oroliga? De har en garanti på 30 år på taken men om företaget går i graven om några år så hjälper ju inte det.
Hur kan jag kolla upp dem mer? Har bett om referenser.
Tacksam för alla tips.
komplettatak.se har gett ett bra pris på takbytet men eftersom vi inte vet någon som byggt med dem och de är väldigt "på" så är jag tveksam och kollar runt en del.
Har kollat på allabolag och företaget (G.T Väst AB) har funnits sen 2007 men vet inte om de har byggt tak under så lång tid.
Deras soliditet är 26 och median inom byggentreprenörer är 41, bör vi vara oroliga? De har en garanti på 30 år på taken men om företaget går i graven om några år så hjälper ju inte det.
Tacksam för alla tips.
vonSallad skrev:
Tacksam för alla tips.
T thomaslj skrev:
jag och min man anlitade kompletta tak, allt började med att min man upptäckte svartmögel uppe på vinden, min man har 10 års erfarenhet av ”snickeri” och han tyckte det kunde vara bra att ta in offerter från olika företag och se vad takläggningen skulle landa på, vi tog in 7 olika offerter men ingen kändes lika seriös som offerten vår kontakt person Tommy skickade från kompletta Tak, han gjorde en mycket noggrann inspektion på taket kollade allt från råsponten till pappen och läkten, han gav oss en helhets lösning vilket många andra aktörer inte gjorde, när vi väl accepterat offerten och vänte tiden var över var det äntligen dags att få det gjort, det kom åtta takläggare och satte igång, även tommy som var vår personliga kontakt var också på plats, takbytet tog dem 2 dagar att genom föra och när det var färdigt kom tommy ut och körde en slut besiktning, när besiktningen var utförd överlämnades garantibeviset och vi tog en fika som avslut, kompletta tak kan vi starkt rekomendera verkligen en firma som är ute efter att städa upp branschens rykte, 5 av 5 från oss/ Therese och Patrik JohanssonT thomaslj skrev:
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
2 nya som älskar firman....
Hej, jag rekommenderar att anlita något annat företag än kompletta tak (GT Väst)
När vi kontakta dem i början av 2020 och skrev kontrakt skulle jobbet påbörjas i slutet av mars, men Tommy (arbetsledaren på kompletta tak) sköt upp arbetet gång på gång på gång. Till slut kom de iaf och utförde arbetet i slutet av Juni.
Men när jag efterfrågar garantibevis och egenkontroller då säger Tommy att ”papperna är skickade” och nästa gång
” jag kommer förbi med papperna nästa vecka” gång efter gång.
Jag har hållit på med detta sen i början av juli till slutet av september.
Nu har jag gjort en anmälan på ARN och ska se om de kan hjälpa mig att få garantisedel och egenkontroller som jag har rätt till enligt kontraktet jag har.
Så, anlita INTE kompletta tak, de bara lovar massa saker som de sen inte håller !!
När vi kontakta dem i början av 2020 och skrev kontrakt skulle jobbet påbörjas i slutet av mars, men Tommy (arbetsledaren på kompletta tak) sköt upp arbetet gång på gång på gång. Till slut kom de iaf och utförde arbetet i slutet av Juni.
Men när jag efterfrågar garantibevis och egenkontroller då säger Tommy att ”papperna är skickade” och nästa gång
” jag kommer förbi med papperna nästa vecka” gång efter gång.
Jag har hållit på med detta sen i början av juli till slutet av september.
Nu har jag gjort en anmälan på ARN och ska se om de kan hjälpa mig att få garantisedel och egenkontroller som jag har rätt till enligt kontraktet jag har.
Så, anlita INTE kompletta tak, de bara lovar massa saker som de sen inte håller !!
Jag rekommenderar att anlita någon mer seriös firma, vi har haft stora problem med kompletta takvonSallad skrev:
Tacksam för alla tips.
Anmälan på ARN gjorde susen, företaget levererade garantisedeln dagen därpå. Så nu är anmälan till ARN nedlagd.
För övrigt måste jag även lyfta fram att vi är väldigt nöjda med själva arbetet som utfördes.
Resultatet blev bra, arbetslaget jobbade snabbt och effektivt, och städade väldigt bra efter sig.
För övrigt måste jag även lyfta fram att vi är väldigt nöjda med själva arbetet som utfördes.
Resultatet blev bra, arbetslaget jobbade snabbt och effektivt, och städade väldigt bra efter sig.
Redigerat:
Välj ett annat företag , det tog 38 dagar från att dom la på taket till att det var städat å klart ,massa samtal från min sida för att det skulle bli klart , dom hade massa ursäkter med fel förare och sparkade arbetsledare, med det positiva var att när dom väl var här och bytte ut taket så gjorde dom det på 1 dag
Ett allmänt tips för att hitta takfirmor är att gå ett par varv i närområdet och knacka på där man ser att taken är relativt nya för att få direktrecension och tips på firmor. Det funkar nog långt bättre än att gå på reklamtidningarna som delas ut i alla villaområden