Ska köpa lås till vår nya ytterdörr och funderar på ett digitalt lås. Verkar finnas en uppsjö av olika alternativ, så om någon har erfarenheter, tips på tillverkare, eventuella brasklappar, etc, att dela med sig av vore det toppen!

Tack!

S Sargen skrev:
Ska köpa lås till vår nya ytterdörr och funderar på ett digitalt lås. Verkar finnas en uppsjö av olika alternativ, så om någon har erfarenheter, tips på tillverkare, eventuella brasklappar, etc, att dela med sig av vore det toppen!

Tack!
Har haft Yale doorman i fem år och kunde inte vara nöjdare.

H Hammarfall skrev:
Tror vi slår till på en sån. Tack för svar!

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Narren666
S Sargen skrev:
Tror vi slår till på en sån. Tack för svar!
Vi är lite i samma sits. Vi har funderat mer på IDlock,
Har du larm? Kolla isåfall vilket som är kompatibel med larmet

H Hammarfall skrev:

Är de enkla att installera själv ?

C claym skrev:
Är de enkla att installera själv ?

• Gilla
claym
  • Laddar…
Narren666 Narren666 skrev:
Vi är lite i samma sits. Vi har funderat mer på IDlock,
Har du larm? Kolla isåfall vilket som är kompatibel med larmet
Inget larm än så länge. Kan absolut bli aktuellt i framtiden dock. Så nog klokt för oss att väga in det också.

IDlock har jag inte läst så mycket om. Verkar bra?

Installera en yale doorman för en månad sedan och är jättenöjd, jag fick fila lite i dörrbladet för att få in låskistan och i det övre hålet så att kablarna inte kom i kläm.

Funktionellt är ju Yale Doorman utmärkt. Men det är också det effektivaste sättet att förstöra utseendet på en fin entrédörr.

• Gilla
M3rLiN_74
  • Laddar…
Z zada11 skrev:
Funktionellt är ju Yale Doorman utmärkt. Men det är också det effektivaste sättet att förstöra utseendet på en fin entrédörr.
Exakt där vi är nu. Vi var bestämda på att ha ett digitalt lås, sen såg vi hur ”bulkigt” en Yale Doorman är och nu lutar det åt att vi kör vanligt lås med nyckel.

• Gilla
zada11
  • Laddar…
Är inte alla lås digitala?
Antingen är det låst, eller också inte...?

• Haha
M3rLiN_74 och 2 till
  • Laddar…
Nej, dom är binära.

• Gilla
Per Kall
  • Laddar…
S Sargen skrev:
Exakt där vi är nu. Vi var bestämda på att ha ett digitalt lås, sen såg vi hur ”bulkigt” en Yale Doorman är och nu lutar det åt att vi kör vanligt lås med nyckel.
Vi satte ett Yale på källardörren som sitter lite mer undanskymd, mest för att funktionen är smidig att ha, släppa in hantverkare, blomvattning vid semester osv.

• Gilla
Sargen
  • Laddar…
Jag har haft Yale Doorman i ca 1 år sedan och tycker det funkar riktigt bra! Bra instruktioner i manualen till låset, men videon som skickades i tråden hjälpte mig mest när jag installerade mitt lås. Väldigt gött att kunna låsa/låsa upp dörren på distans via mobilen samt dubbelkolla om dörren är låst om man blir nojig. Otroligt skönt att aldrig kunna glömma nycklar igen.

Jag tycker faktiskt att låset är snyggt, och det känns ”high tech” när man kommer hem. Men smaken är som baken

• Gilla
Sargen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.