1 465 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Erfarenheter av CIPAX CPX slamavskiljare och modulpaket?
Med ett gammalt 70-talsavlopp står vi nu inför valet att använda FANN eller CIPAX system för slamavskiljning och infiltrationsbädd. Det finns en hel del att läsa om FANN. Både positivt och negativt. Däremot har jag inte hittat så mycket om motsvarande från CIPAX. Jag tror att det korrekta namnet på komponenterna är CPX slamavskiljare och CPX modulpaket. Det jag söker är riktiga erfarenheter efter ett antal år med systemet i marken.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
Hej, har du fått några svar eller erfarenheter från CIPAX. Har nu samma dilemma som du beskriverL lubbe75 skrev:Med ett gammalt 70-talsavlopp står vi nu inför valet att använda FANN eller CIPAX system för slamavskiljning och infiltrationsbädd. Det finns en hel del att läsa om FANN. Både positivt och negativt. Däremot har jag inte hittat så mycket om motsvarande från CIPAX. Jag tror att det korrekta namnet på komponenterna är CPX slamavskiljare och CPX modulpaket. Det jag söker är riktiga erfarenheter efter ett antal år med systemet i marken.
Tack på förhand!
Hej, nu har vi haft CIPAX slamavskiljare i några år och allt har fungerat bra så här långt. Det är svårt att säga så mycket mer om det. Man gräver ner det och glömmer bort att det ens finns där, men det är väl precis så det ska vara när allt fungerar bra 
Hej och tack för återkopplingen. Har du även markbäddslösningen från cipax plus fosforfälla?
Klicka här för att svara