Vi har kollat runt på klinkers till vårt badrum och hall. Det vi har fastnat för är bl.a Bauhaus klinkers som heter Everest Gray River och ett par snarliak varianter från svenskt kakel och Dekora. Priset på Bauhaus är dock betydligt lägre, hur speglar det sig i kvalitén?
Är det någon som har erfarenheter av denna platta och kanske en bild på hur det blev?
Vår plan är att sätta den på både väggar och golv i badrummet.
God Jul!
/Fredric
Är det någon som har erfarenheter av denna platta och kanske en bild på hur det blev?
God Jul!
/Fredric
Inte riktigt den modellen, men jag köpte ett paket sforza black på Bauhaus för att få se om det var något att ha.
https://www.bauhaus.se/sforza-svart-glas-fsz-f-a4.html
Jag blev positivt överraskad då alla bitar hade exakt samma storlek och kvalitén kändes inte sämre än betydligt dyrare varianter.
https://www.bauhaus.se/sforza-svart-glas-fsz-f-a4.html
Jag blev positivt överraskad då alla bitar hade exakt samma storlek och kvalitén kändes inte sämre än betydligt dyrare varianter.
Denna lade jag in i en sadelkammare jag håller på med,
https://www.byggmax.se/golv/klinker/klinker-damasco-30x30-grå-p06244
Väldigt bra kvalite med tanke på priset.
https://www.byggmax.se/golv/klinker/klinker-damasco-30x30-grå-p06244
Väldigt bra kvalite med tanke på priset.
Fredric L skrev:
Vi har kollat runt på klinkers till vårt badrum och hall. Det vi har fastnat för är bl.a Bauhaus klinkers som heter Everest Gray River och ett par snarliak varianter från svenskt kakel och Dekora. Priset på Bauhaus är dock betydligt lägre, hur speglar det sig i kvalitén?
God Jul!
/Fredric
Fredric L skrev:
God Jul!
/Fredric
Hej.
Blev det några "Everest Gray Rive"? Har också sneglat på dessa till badrummet.
Nu har plattsättarna varit här i några omgångar och fått upp plattorna. Det saknas fortfarande lite småbitar runt golvbrunnen, silikon i hörn och fog på golvet men man börjar få en känsla av vad det ska bli
Mina tankar om plattorna så här långt:
Jag är inte lika förtjust som jag var den dagen vi la ut plattor i halva korridoren på Bauhaus. Plattornas "motiv" repeteras lite för ofta och präglingen ännu oftare.
MEN jag tycker ändå att helheten blir riktigt bra! Vist hade det kanske blivit ännu bättre med en platta för det dubbla priset, jag har ingen aning om hur dyrare plattors mönster återkommer.
Hoppas att mina halvtaskiga bilder kan bidra till någon känsla.
Jag är inte lika förtjust som jag var den dagen vi la ut plattor i halva korridoren på Bauhaus. Plattornas "motiv" repeteras lite för ofta och präglingen ännu oftare.
MEN jag tycker ändå att helheten blir riktigt bra! Vist hade det kanske blivit ännu bättre med en platta för det dubbla priset, jag har ingen aning om hur dyrare plattors mönster återkommer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snyggt! Tackar för att du delar med dig av erfarenheten och bilder, det uppskattas!Fredric L skrev:
Nu har plattsättarna varit här i några omgångar och fått upp plattorna. Det saknas fortfarande lite småbitar runt golvbrunnen, silikon i hörn och fog på golvet men man börjar få en känsla av vad det ska bli
[bild] [bild] [bild]
Klicka här för att svara