5 202 läst ·
6 svar
5k läst
6 svar
Erfarenheter av batteriförsäljare på nätet
Hejsan!
har en Makita 6316D som jag tänkt köpa nytt/nya batterier till. när jag söker på det aktuella batteriet (makita 1233) så finns detta hos flera ÅF. Men batteri24.se är billigast. då jag av naturen är paranoid måste jag ju kolla upp företaget lite. men hur jag än googlar och söker hittar jag ingen tredjepartsinformation.
har någon här någon erfarenhet av detta företag?
MVH Henke
har en Makita 6316D som jag tänkt köpa nytt/nya batterier till. när jag söker på det aktuella batteriet (makita 1233) så finns detta hos flera ÅF. Men batteri24.se är billigast. då jag av naturen är paranoid måste jag ju kolla upp företaget lite. men hur jag än googlar och söker hittar jag ingen tredjepartsinformation.
har någon här någon erfarenhet av detta företag?
MVH Henke
Blir det inte billigare att beställa ifrån USA iaf? se trådar om import utanför EU
hejsan!
jag tror inte det lönar sig. batteri24 tar runt 490kr för ett 2Ah batteri och runt 650 för ett 3Ah.
kollade bara snabbt på en USA-sida och där ville dom ha 55dollar för ett batteri (minns ej om det var 2 eller 3Ah), men det känns som det ekonomiska vinningen är för liten för att bråka med det.
mvh Henrik
jag tror inte det lönar sig. batteri24 tar runt 490kr för ett 2Ah batteri och runt 650 för ett 3Ah.
kollade bara snabbt på en USA-sida och där ville dom ha 55dollar för ett batteri (minns ej om det var 2 eller 3Ah), men det känns som det ekonomiska vinningen är för liten för att bråka med det.
mvh Henrik
Du kanske redan har kollat dessa men i denna tråden finns ytterligare några länkar till försäljare av batterier:
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/97731-billiga-batteripackar.html
Själv fick jag som nämns snabb leverans från batteriexperten.
http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/97731-billiga-batteripackar.html
Själv fick jag som nämns snabb leverans från batteriexperten.
Enligt www.allabolag.se är Batteri24 relativt nytt, registrerat 2009-06-08. Det är väl därför det inte heller finns någon uppgift om moms och F-skatt. Så tyvärr inte mycket att hämta där.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Har kollat Batteri24:s hemsida nu. Ett par saker framstår som väldigt märkliga.
För det första såg jag tre stavfel i rubriker. T.ex. "Om os" istället för "Om oss", och vissa stavfel som får det att se ut som om en norrman eller dansk försökt skriva på svenska.
För det andra utger de sig för att ha mer än 30 års erfaranhet av batterier osv. samtidigt som bolaget startades i somras. Det är väl en utväxt på ett annat företag i så fall.
För det första såg jag tre stavfel i rubriker. T.ex. "Om os" istället för "Om oss", och vissa stavfel som får det att se ut som om en norrman eller dansk försökt skriva på svenska.
För det andra utger de sig för att ha mer än 30 års erfaranhet av batterier osv. samtidigt som bolaget startades i somras. Det är väl en utväxt på ett annat företag i så fall.
Jag tittade runt på Batteri24.se efter batterier jag behövde och slogs direkt av att sortiment och upplägg är en kopia av http://www.akku.net/ i tyskland. Lite annan design men huvudsakligen samma grund. Det skulle kunna vara någon typ av franchising-bolag bakom med lager och färdiga hemsidor som moddas lite till varje nytt företag/återförsäljare som vill sälja batterier.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Pannplåt erfarenheter
Information & Feedback -
Erfarenheter av hällar med FryingSensor, SenseBoil, SenseFry etc.
Vitvaror -
Erfarenheter av Easee Charge UP + Equalizer
Laddboxar -
Erfarenheter av Tile Expert? (Kakel på nätet)
Badrum -
Erfarenheter av HomePlug (IP-nätverk via elnätet inom huset)
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G