Hej,

Jag och frugan har drömt lite om hus ett tag och i vårt letande dök AIG FamilyHouses (http://www.aig-familyhouses.eu/en/) som är ett Lettiskt företag som verkar ha erfarenhet av att bygga både runt om i Europa samt i Sverige. Har även pratat med dem och fått flera referenser till projekt de byggt och håller på med, de bygger bland annat förskolor i Skövde och i Skövde.

Vad som får mig att bli väldigt nyfiken på dem är deras pris. Väljer man den dyrare versionen av deras hus landar man ju någonstans runt 500.000 för byggsatsen. Sedan om man vill ha det fraktat tar de runt 50.000 och om man vill att de ska bygga upp det görs detta för runt 130.000.

Detta låter ju bra mycket billigare än vad man kan få av en svensk firma?

Förstår att det tillkommer en hel del som markarbeten, platta, VA, el, golv, målning, tapeter, inredning, kök, badrum osv men känns fortfarande som en ruskigt bra pris. Eller vad tycker ni?

• Gilla
Tommygr
  • Laddar…
Hej

Även jag har varit in och tittat på AIG family house, har du hunnit göra någon beställning därifrån?

Reklam

R RoBo skrev:
Reklam
Inlägget är lika mycket reklam som ditt ord är för SAOB!

Hur som haver har jag börjat titta på dem igen och har börjat kolla runt med folk som har anlitat dem. De har bland annat byggt förskolor i Sverige och har inte fått så mycket detaljer förutom att de har varit bra men att kvaliten på vissa saker inte alltid varit lika hög som "Svensk standard".

Så skall försöka göra lite mer eftersforskningar i detta och återkommer när jag vet mer.

Sedan gör jag gärna "reklam" för ett företag om det är ett bra, men skulle det visa sig vara ett dåligt så vill jag gärna att det skall komma fram också.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.