Vi har just köpt hem och monterat den modellen på övervåningen (fast 600W). En enkel app att styra och schemalägga elementen med som fungerar som den ska. Jag ska dock erkänna att jag mest köpte dem för designen och inte riktigt vet vad jag ska använda wifi-funktionerna tillVisst kan man schemalägga värmen över dygnet och veckan men jag vet inte rikigt om man har något att vinna på det i slutändan.
Tyckte dock att det var lika bra att lägga några kronor till på att få wifi-funktionerna när jag köpte dem och tar gärna emot tips på smart användning.
/Krille
-
Medlem Nivå 8 12 jan 2017 22:21
- Medlem apr 2007
- Västerbotten
- 1 099 inlägg
- 660 gillningar
- 27 bilder
12 jan 2017 22:21 #76- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
Verktygstokig Nivå 15 13 jan 2017 23:09
- Medlem okt 2008
- Stockholms län
- 2 385 inlägg
- 1 623 gillningar
- 626 bilder
13 jan 2017 23:09 #77Jag skulle gärna ha en app för att styra elementen med. Det är en av få hemautomationsscenarier jag faktiskt ser ett värde i. Vore toppen att på ett smidigt sätt kunna dra ner värmen exvis när man åker bort en långhelg och inte behöva gå omkring och pilla på varje.
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
Tips: Enklast delar du genom att klicka på "dela"-knappen i din mobil. I iPhone ligger dela-knappen längst ner. I Android finner du den uppe till höger. Då slipper du logga in!
-
14 jan 2017 18:11 #78
Går det att sammankoppla och styra samtliga element på ett smidigt vis i appen?
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
25 aug 00:23 #79
Funderar öven jag på att köpa adax clea. Men har samma fråga som sista inlägget...kan man styra grupper av element eller hela husets element (förutsatt att alla är clea-element givetvis)?
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem · Nivå 22 25 aug 11:20
- Medlem jun 2006
- jämtland
- 17 124 inlägg
- 6 491 gillningar
- 25 bilder
25 aug 11:20 #80- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
25 aug 14:42 #81
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
14 nov 11:43 #82
Jag har precis installerat 2st Adax Neo som ersatt Siemens element. Mina Siemens var precis knäpptysta men dessa Adax neo surrar så jag hör det i hela rummet. Elektriker har installerat dom (400V, 1000W).
Surrar era Adax Neo också? Hörs tydligast om ni lyssnar rakt ovanifrån men i ett tyst rum på 13kvm där jag jobbar så hör jag typ trafobrum hela tiden. Irriterande.- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
14 nov 12:02 #83
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
14 nov 12:15 #84
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
14 nov 12:18 #85
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
17 nov 12:43 #86
Är inne på att köpa några st Adax Neo. Men står inför ett val. Neo med wifi eller utan? Skiljer ungefär 3-400kr mellan modellerna. Köper jag utan wifi så är tanken att jag ska styra elementen med Telldussystem. Alltså jag ska kunna stänga av och på dom vart jag än är. Problemet där är att jag läser att Adax Neo inte har något minne vid strömavbrott så när strömmen går igång igen så kommer elementet inte att värma?
Säg att jag stänger av elementen genom mobilen med Telldus och sen sätter igång dom igen kommer det då vara som att det varit strömavbrott? Elementen kommer inte värma för att jag måste konfigurera om dom?
Det smidigaste hade väl varit att köpa med wifi men ska man ha 5 element så blir det lite pengar.- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
17 nov 12:59 #87
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
17 nov 20:49 #88
Verkar vara beroende på vilken version man får . Känns som ett lotteri
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
17 nov 20:51 #89
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS
-
Medlem · Nivå 9 1 dec 22:20
- Medlem aug 2007
- Skåne
- 573 inlägg
- 97 gillningar
- 132 bilder
1 dec 22:20 #90Jag hade ett krav, och de var att de inte skulle vara uppkopplade till nätet.
IoT device är ofta mycket dåliga skyddade, och fler attacker har gått via IoT-device än vid datorer sedan flera år tillbaka.
En dag har du Ransomeware på dina radiatorer och får betala 3000 spänn för att få tillbaka värmen i huset...
Jag kanske är paranoid, men med tanke hur lite vinst jag tycker det är att kunna ändra värmen från mobilen så känns det inte värt det...- Laddar…
- Gilla
- Svara
-
Dela
- Dela på Facebook
- Skicka SMS