Y
Efter ett år så börjar det dra sig mot att jag har väggar och tak igen.

Men detta med att välja tapeter kommer ju ta ett ytterligare år och troligen bli kasst.
Frågan är om man skulle använda sig utav en stylist...

Anar att det är dyrt dock, är det någon som har goda råd om detta, gärna tipsa om någon kring norra Göteborg som inte kostar mig en årslön. hehe

Eller är det bättre att jag går ut på krogen och hittar mig en dama som löser sånt åt mig? Fast det är nog dyrare i längden dock.. :)

alternativ 2. även om det nog är det dyrare alternativet ;)

Jag tycker också att alternativ två låter lite roligare ;-)
Vissa färg- och tapetaffärer erbjuder sig att göra hembesök (mot betalning), bl.a. Engelska tapetmagasinet i Göteborg. Det kanske också kan vara ett alternativ, om du nu inte vill få in någon som tar ett helhetsgrepp över inredningen?

Coloramabutiken där jag bor har jättetrevlig och kunnig personal samt ett stort utbud av tapeter mm. Det skulle inte förvåna mig om de hade kommit hem och hjälpt mig om jag hade bett dem. Kanske mot ersättning, kanske gratis mot att jag handlade materialet hos dem!

Köp annars en bunte inredningstidningar och försök hitta hem/stilar du gillar och titta på vad de har valt för tapeter eller färger.

Lyckost dig ... nu börjar det roliga! Lycka till!

O
Eller så gör man som man själv vill å skiter i trender å sånt... med tanke på att dessa ändå bara ändras.....

Odjuret skrev:
Eller så gör man som man själv vill å skiter i trender å sånt... med tanke på att dessa ändå bara ändras.....

En bra inredningsarkitekt/homestylist kan nog även inreda ett hem med tidlös design om så krävs. ;)

Min erfarenhet är att man brukar blir rekommenderad att följa "en röd tråd" i inredningen (vilket förefaller ganska logiskt). Gör man det spelar det nämligen ingen roll om den stil man har valt blir omodern efter ett tag. Det finns ju fortfarande en harmoni i färg och form.

Felet som 96% av svenskarna gör är att de försöker följa alla trender och efter-apar därför varenda detalj i inredningstidningarna. Resultatet brukar oftast bli en salig röra där detaljerna var för sig har en skönhet och en poäng, men som tillsammans bara blir en samling lump.

Ek-möbler blandat med plast-möbler, rustikt blandat med "ultramodernt", osv. Det går naturligtvis att lyckas även med sådana övningar om man är skicklig. Men jag vågar nog påstå att "medelsvensson" inte besitter denna kompetens. :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.