Köpte för 100 kr!Ser inte sliten ut.Startade på 4 e ryck.Enda felet är att täckning på luckan i sidan för att få mulching är borta men borde gå popnita fast en plåt el plastbit.Ny originaldel lär vara svindyr..Ska vara på 6 hp och självgående.Lär märkas skillnad gentemot mina två små Stigor som får handskjutas och är på nax 2-3 hp Jättenöjd! Lite orolig gång?Ny fjädrar till regulator el är det flärp som det blåser på via svänghjulet?

• Orange Husqvarna gräsklippare, självgående med 6 hp motor; sidan saknar täckning för mulching-luckan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Orange gräsklippare med brun fjäder och saknad täckning på sidan för mulching. Gräset syns under gräsklipparen.
    Skapa konto
  • Gilla
Juer
  • Laddar…
Ingen feedback?Jag klippte veckohögt rätt vått gräs igår med gott resultat.Min gamla Stiga hade inte klarat det utan att stanna flera gånger.Skönt med självgående klippare inte haft sådan på + 10 år så nästan glömt hur lätt det går med självgående.Nu på morgonen när gräset torkat lite och rest sig är resultatet jättebra.Köpet var definitivt ett rent kap.Luckan i sidan som fattas just nu ersatt av tillfällig lösning med silvertape.

Har en snarlik (Royal 52SE) som gått på gården sedan 2002. Lite trögstartad på våren men går annars problemfritt. Tar allt inklusive tunnare sly. Skulle dock behöva nytt blad. Har du koll på var det kan införskaffas?

• Orange gräsklippare Husqvarna Royal 52SE på gräsmatta, sedd från ovan, med svarta handtag och etiketter.
    Skapa konto
J Juer skrev:
Har en snarlik (Royal 52SE) som gått på gården sedan 2002. Lite trögstartad på våren men går annars problemfritt. Tar allt inklusive tunnare sly. Skulle dock behöva nytt blad. Har du koll på var det kan införskaffas?
Fanns ifjol dvs 2025 hos Hqv åf för 5-600 kr.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.