Har någon här erfarenhet av detta hörselskydd med blåtandsfunktion? Ska köpa ett större antal hörselskydd (ca10-15st) och fått ett bra pris av försäljare men det finns inte mkt att läsa om dem varken på svenska eller utländska forum eller andra sidor.

Svart hörselskydd med mikrofon och Bluetooth-funktion mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

G ekaa88 skrev:
Har någon här erfarenhet av detta hörselskydd med blåtandsfunktion? Ska köpa ett större antal hörselskydd (ca10-15st) och fått ett bra pris av försäljare men det finns inte mkt att läsa om dem varken på svenska eller utländska forum eller andra sidor.

[bild]
Ingen aning, hur ligger prisbilden?
Allt jag provat innan peltor har varit kass.
Men det blir en väl stor sudd för så många...

Skulle behöva ett gäng till jobbet så återkoppla gärna om du slår till

Hedens Hedens skrev:

Har ett par för prov på väg hem. Jag skulle få ge halva pengen jämfört med Peltors, ja nu minns jag inte namnet, men dom svarta som alla har.

Hedens Hedens skrev:

Har nu testat lite och är verkligen imponerad av kvallitén på ljudet och alla jag pratar med säger att jag hörs kanonbra.

Det enda minuset jag kan tänka på nu är väl att det inte finns vanlig radio i vilket verkar finnas i Peltors kåpor.

Kommer utvärderas mera, måste användas under längre tid för att kunna säga något om komforten och batteritid etc.

Fm-radio är iof guld värt om du frågar mig :) kör P1 hela dagarna när jag ensamjobbar

Har peltors nya gröna och tycker de känns lite rappliga. Inget jag vill tappa i betongen från steghöjd direkt.

Hur känns dessa?

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Har peltors nya gröna och tycker de känns lite rappliga. Inget jag vill tappa i betongen från steghöjd direkt.

Hur känns dessa?
Gedigna, otroligt tjock och stabil mikrofonbom.
Dock är plasten lite sträv, inte blank som peltors. Undrar om det kommer dra till sig mkt damm...

Jag har haft mina WS Alert XP (dom svarta) i några år. Använder dom dagligen i oljig och dammig miljö och har tappat dom från 2-3m flera gånger och dom håller än. Tycker dom är grymt stryktåliga!

Föregångaren (dom röda) höll knappt två år innan innan dom började strula. Dom hade ju ingen kapsling mellan öron/elektronik så fukten gick rätt in i kretskortet.

Nackdelar med svarta Peltor:

Jäkligt känslig radio, upplever ofta störningar och svårt att hitta t.ex P3.

Ibland går det inte svara på svarsknappen. "Voice dial" säger rösten istället för att svara. När detta händer blir det inte heller någon ringsignal i lurarna.

Tappar ofta puffskyddet på mikrofonen. Då flåsar man tydligen som en kåt hund när man ringer. Med puffskydd på så undrar folk ibland om jag ligger hemma på soffan när jag i själva verket ligger ligger inne i ett kompressorrum med flera större kompressorer igång i bakgrunden och skruvar.

Men. Hade absolut inte klarat mig utan radio! Även om jag rätt ofta kör Spotify så är det skönt med lite P1 ibland. :rofl:

@ norrbottenssnickaren
Menar du att den nya gröna generationen är sämre än den gamla svarta? Bra att veta när nuvarande pajar om man ska satsa på de som tråden egentligen handlar om.

Har inte Zekler också nån modell med BT och radio?

Halva priset låter ju dock rätt lockande. Kan iofs tänka mig att rätt många av dina 10-15 antällda? retar sig på avsaknad av radio.

I inspectah44 skrev:
Jag har haft mina WS Alert XP (dom svarta) i några år. Använder dom dagligen i oljig och dammig miljö och har tappat dom från 2-3m flera gånger och dom håller än. Tycker dom är grymt stryktåliga!

Föregångaren (dom röda) höll knappt två år innan innan dom började strula. Dom hade ju ingen kapsling mellan öron/elektronik så fukten gick rätt in i kretskortet.

Ibland går det inte svara på svarsknappen. "Voice dial" säger rösten istället för att svara. När detta händer blir det inte heller någon ringsignal i lurarna.

Tappar ofta puffskyddet på mikrofonen. Då flåsar man tydligen som en kåt hund när man ringer. Med puffskydd på så undrar folk ibland om jag ligger hemma på soffan när jag i själva verket ligger ligger inne i ett kompressorrum med flera större kompressorer igång i bakgrunden och skruvar.

Men. Hade absolut inte klarat mig utan radio! Även om jag rätt ofta kör Spotify så är det skönt med lite P1 ibland. :rofl:

@ norrbottenssnickaren
Menar du att den nya gröna generationen är sämre än den gamla svarta? Bra att veta när nuvarande pajar om man ska satsa på de som tråden egentligen handlar om.

Halva priset låter ju dock rätt lockande. Kan iofs tänka mig att rätt många av dina 10-15 antällda? retar sig på avsaknad av radio.
Det är inom säkerhetsarbete så Radio är inget behov egentligen, men måste säga att jag än så länge verkligen gillar dom, framförallt att mickbommen är så grov och mickpuffen lika så, fantastisk ljudkvallité när man snackar

I inspectah44 skrev:

@ norrbottenssnickaren

Har inte haft de svarta. Tror de är nästan identiska.

@inspectah44

Jag har haft både dom svarta (xp) och gröna (xpi) och det är bara fördelar med dom nya xpi.
Mycket bättre mikrofon så man inte behöver ha micen 3mm från munnen, mer än dubbla batteritiden och möjlighet att pausa/återuppta om man lyssnar på exempelvis en podcast via telefonen.
Även multipoint, alltså ansluta till två telefoner samtidigt.

G Gryttjesbo skrev:
@inspectah44

Jag har haft både dom svarta (xp) och gröna (xpi) och det är bara fördelar med dom nya xpi.
Mycket bättre mikrofon så man inte behöver ha micen 3mm från munnen, mer än dubbla batteritiden och möjlighet att pausa/återuppta om man lyssnar på exempelvis en podcast via telefonen.
Även multipoint, alltså ansluta till två telefoner samtidigt.
Nästan så jag hoppas på att mina går sönder nu! Det där med 3mm från munnen känner jag igen. Rätt ofta man får säga till kollegor att "prata i micken för faan!"

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.