Hej,

Bor i hus med bergvärme och tittar på frikyla, då det tydligen är billigt att driva i längden.
Är nyfiken på en takkassett och VVS-firman säljer denna:
7128008.jpg
https://www.ahlsell.se/10/kyl/luftkonditionering/flaktluftkylare/innova-1/7128020/#

Finns det någon som har en sådan installerad? Och vad är era erfarenheter?
Kyler bra? (vattnet i borrhålet håller +4 grader på sommaren).
Låter den mycket?
Den kommer sitta i en korridor, får den "iväg" luften ordentligt till sidorna?

Tack på förhand!
/Johan
 
Hej
Vi installerade en sån i somras, har samma detup som du med bergvärme och frikyla.

Ruskigt effektiv, kyler hela övervåningen och kylan letar sig ner till entrevåningen också.

Tror vi betalade 24 tusen före rot. Värt varenda krona för att ha det svalt och skönt på sommaren.

Vi har ingen värme inkopplad utan endast kyla.

/
Johan
 
  • Gilla
OptEng
  • Laddar…
troja troja skrev:
Hej
Vi installerade en sån i somras, har samma detup som du med bergvärme och frikyla.

Ruskigt effektiv, kyler hela övervåningen och kylan letar sig ner till entrevåningen också.

Tror vi betalade 24 tusen före rot. Värt varenda krona för att ha det svalt och skönt på sommaren.

Vi har ingen värme inkopplad utan endast kyla.

/
Johan
Tack för svar! Det låter lovande!
Hur är det med ljudvolym? Låter den mycket?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.